Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - More Frustrated..
Harmonica mike:
--- Citat från: equality skrivet 13.02.2008, 21:00:12 ---
--- Citat från: jay thomas skrivet 13.02.2008, 11:23:54 ---Vilken biljaktslåt! B) Jägarna 3 prejas av vägen av en skadeskjuten bäver? ;) Tyckte den var kalas. :)
--- Slut citat ---
:D
Skön Hammond (Natives B 4?)! Bra Micke! Kul att se (höra) var den tar vägen.
--- Slut citat ---
Tjabba Mikey.
Jorå,det är B4:an som låter,bland annat får jag väl säga då :D Lirat lite mer bas sen du hörde denna..
Funderar på att gå vidare med arret och hitta på lite mer "tokerier" :lol:
Eller infoga ett klassiskt stycke för en riktig avbrytare.Det blir intressant att se om de musikaliska färdigheterna räcker till för att färdigställa denna,då tempot är mördande och kräver sin man..
Mvh
Micael
Åsa:
Pust! :lol: Jag hör att det förmodligen är bra spelat musikaliskt sett och så men hjälp va stressad jag blev :wacko: Men alla har vi ju våra olika sätt att få ut frustrationen över olika saker :P
Harmonica mike:
--- Citat från: Åsa skrivet 15.02.2008, 13:50:12 ---Pust! :lol: Jag hör att det förmodligen är bra spelat musikaliskt sett och så men hjälp va stressad jag blev :wacko: Men alla har vi ju våra olika sätt att få ut frustrationen över olika saker :P
--- Slut citat ---
Åsa:
Jo här simmar inga lugna fiskar,dom har bråttom att komma ur håven :D
Men nån gång så måste man prova lite "jazz fusion"..Om man nu skall karakterisera det som det..Det är då inte rock eller blues i vartfall..he he
Jag tror JT(Jay Thomas)var inne på rätt film sekvens för denna - biljakt! Jag var ytterst nära idag att köra över en hund som sprang ut på vägen medans jag körde och lyssnade på låten,och nej det gick inte fort..runt 50 så där..Dessbättre så hann jag få stopp på bilen,så hunden klarade sig helskinnad.Hade det varit en slö blues,så hade jag nog inte hunnit reagera - då mina sinnen var på toppvarv pga. tempot i låten..Så kontentan blir så här långt,låten har räddat ett liv - och det är ju positivt :)
Hoppas ingen kör ihjäl sig pga. denna låt,ve och fasa inte gasa!
Tack för lyssning och kommentar.
Mvh
Micael
jay thomas:
OK, jag byter ut bäver mot hund! ;)
Gillar den förlängda versionen också. Det kanske handlar om en skoterjakt? :)
Harmonica mike:
--- Citat från: jay thomas skrivet 15.02.2008, 17:36:27 ---OK, jag byter ut bäver mot hund! ;)
Gillar den förlängda versionen också. Det kanske handlar om en skoterjakt? :)
--- Slut citat ---
Coolt JT,antar att du läst mitt svar till Åsa.Den historien är sann..Skoterjakt,ja varför inte?
Jag spånar vidare på låten,lite sång och mera varierat bas/trum lir - så får vi se vad det mynnar ut i..
Basfillset är tänkt som ett stick,efter lite modifiering..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida