Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - More Frustrated..
Harmonica mike:
Max:
Ja när jag får så fina kommentarer så måste jag lira vidare..Slänger in sången efter plektrum liret,har en ide´där.Testar nog lite munspel om jag hinner med att lira i detta mördande tempo..Får se om nån vill lira gura på denna,jag fixar det inte.
Per:
Jo det har varit ganska påfrestande att ha en nödlösning i sex veckor..Nu funkar allt kanon,dämpat och riggat om lite oxå - så nu blir det annat ljud i skällan.
Mer skall det bli - efter påtryckning.. :D
Tack till er båda för kommentarer.
Mvh
Micael
egghuvud:
Ibland får man sådana där lustiga asocciationer. Efter att ha hört den här började jag tänka på spotnicks. måste vara något med beatet som gjorde att jag nästan hörde de där reverbvibrerande gitarrerna. Är det en färdig låt? Najee det känns mer som en skiss till något. Basen känns lite mullrig och är tveksam till bassolopartiet. Annars var det roligt. :)
Harmonica mike:
--- Citat från: egghuvud skrivet 14.02.2008, 13:31:55 ---Ibland får man sådana där lustiga asocciationer. Efter att ha hört den här började jag tänka på spotnicks. måste vara något med beatet som gjorde att jag nästan hörde de där reverbvibrerande gitarrerna. Är det en färdig låt? Najee det känns mer som en skiss till något. Basen känns lite mullrig och är tveksam till bassolopartiet. Annars var det roligt. :)
--- Slut citat ---
Egghuvudet:
Spotnicks..Ja jag vet inte,lirade ur mig lite frustration efter att varit utan studio i sex veckor pga. omfattande renoveringar där jag håller till.. :D
Tänkte att den skulle vara så här först,men ju mer jag lyssnar så inser jag att det går att utveckla denna i en massa riktningar.Lite "Carlos Santana" gura ala´egghuvudet? :wub: skulle sitta som en smäck,måste bara skapa utrymmet för det först.Bas solot,är tänkt att få lite utveckling.Funderade på munspel på den biten men tempot är mördande,så jag vet inte om jag hinner med att lira..Drar nog på några hammond linjer där.
Jo jag hörde att basen ooar lite då jag drog ut ett exemplar av låten till bilen,skär lite botten från den,men på plektrumdelen funkar den bra frekvens mässigt.
Kul att du diggade den.
Mvh
Micael
tsmalmbe:
Basfiguren kunde utvecklas. Soundet på den är också illa. Låter väldigt puckel på övre basen, 200-500 kanske? Svårt att säga, men illa. Trummorna låter copypaste på flere ställen, och jag gillar inte panoreringen. Mera randomisering på trummorna. Nåt extra slag eller dubbelhihat eller vad som helst per takt så det blir mera människa öber det.
Jag tänker mig ett sirkusnummer där någon hektiskt balanserar med något stort och dyrt, tillverkat av glas, i en jävla fart kring scenen.
Harmonica mike:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 14.02.2008, 15:19:38 ---Basfiguren kunde utvecklas. Soundet på den är också illa. Låter väldigt puckel på övre basen, 200-500 kanske? Svårt att säga, men illa. Trummorna låter copypaste på flere ställen, och jag gillar inte panoreringen. Mera randomisering på trummorna. Nåt extra slag eller dubbelhihat eller vad som helst per takt så det blir mera människa öber det.
Jag tänker mig ett sirkusnummer där någon hektiskt balanserar med något stort och dyrt, tillverkat av glas, i en jävla fart kring scenen.
--- Slut citat ---
Tsm:
Jo det går nog att utveckla liret både här och där..Jag satte allt krut på pianot å orgeln.Tänkte bara göra en kort låt,men jag har fått så fina kommentarer kring låten,vilker gör att jag går vidare med arret.
Trummor å baslir,absolut - det skall bli mera lir.Kollar upp soundet oxå.
Kul bild du målade upp,jag ser en stressad person som springer för sitt liv..ha ha
Nåväl,jag kör vidare.Slänger nog på lite sång oxå.
Tack för kommentar.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida