Forum > Demolåtar
JT - Sommarisen
jay thomas:
Nja du har inte missat 13 versioner egentligen. Det kan var en så subtil ändring som en annan volymkurva som leder till en ny version. ;) Nu har jag dessutom hittat hur jag döper .mp3an till samma som projektfilen. :D
SYNTH:
Njaa vad nu då en sommarbris mitt i vintern, en skön historia min gode JT! ;) :)
Man kan nästan ser dej njuter i solen vid havet, gillar det mer efter ett antal lyssnaden. B)
jay thomas:
Tack för lyssning och omdöme Synth! :)
mahan:
Oukki JT!
Visst tusan är det sommarvibbar här, skönt akustiskt unplugged, men det blir lixåm bakgrundsbandet på strandcafeét och bandet ligger lite för långt bak, inget som stör men heller inget som riktigt tänder.
Saknar det där luftiga som du brukar ha i dina tidigare alster, nu låter mixen kompakt. Ljudbilden kunde breddas med aningen mer panoreringar och lite mer reverb, och typ samma reverb på alla instrument, nu tycker jag att det hörs som om du använt flera olika. Sen tycker jag att här sku finnas utryumme för en bas, skulle definitivt ge botten och mer drive i det hela.
Men lirningen gillas, känslofyllt spelat, lite sökande o trevande men gör det hela mänskligt! :)
Så lite mer sommarluft i mixen och basist med i spelet så sitter detta snyggt!
h. johan
jay thomas:
--- Citat från: mahan skrivet 18.02.2008, 22:03:00 ---Oukki JT!
Visst tusan är det sommarvibbar här, skönt akustiskt unplugged, men det blir lixåm bakgrundsbandet på strandcafeét och bandet ligger lite för långt bak, inget som stör men heller inget som riktigt tänder.
Saknar det där luftiga som du brukar ha i dina tidigare alster, nu låter mixen kompakt. Ljudbilden kunde breddas med aningen mer panoreringar och lite mer reverb, och typ samma reverb på alla instrument, nu tycker jag att det hörs som om du använt flera olika. Sen tycker jag att här sku finnas utryumme för en bas, skulle definitivt ge botten och mer drive i det hela.
Men lirningen gillas, känslofyllt spelat, lite sökande o trevande men gör det hela mänskligt! :)
Så lite mer sommarluft i mixen och basist med i spelet så sitter detta snyggt!
h. johan
--- Slut citat ---
Tack mahan! :)
Hade inte tänkt att ljudet skulle vara så luftigt i detta fall. Håller med om att det är lite cafékomp över det hela. Skulle ju gärna se en komplettering med sång och bas, där det förstnämnda är lite på gång. Bas behärskar jag inte alls, får väl helt enkelt vänta på ett lite förbarmande från någon baskunnig... ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida