Forum > Demolåtar
JT - Sommarisen
jay thomas:
Ännu en ny version med akustiskt piano och flöjt. Lite för lekande flöjt men jag kanske är på rätt väg?
Lurar på att byta ut den stålsträngade mot en nylondito, kan det vara något?
jay thomas:
La på en nylonare igår men det blev för lökigt. Får se om jag kan öva lite till... (eller anlita forumets Segovia) ;)
Dessutom har jag problem med att jag tydligen fnyser när jag andas och det tar udden av en stillsam akustisk gitarr rejält. :(
Harmonica mike:
Från noll till version 14..sicket race.. :D
Stillsamt och skönt gung i denna.Guran låter lite hårt skuren,saknar lite botten i den..petitesser.
Stycket skönt,flöjten ok sound/lirmässigt.Pianot låter guld.
Mvh
Micael
jay thomas:
Tack HM! :)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.02.2008, 08:57:15 ---Från noll till version 14..sicket race.. :D
Stillsamt och skönt gung i denna.Guran låter lite hårt skuren,saknar lite botten i den..petitesser.
Stycket skönt,flöjten ok sound/lirmässigt.Pianot låter guld.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Satt och lirade länge igår på nylonakken. Bestämde då att jag kommer ändra lite på ackordföljden på guran. Dessvärre är jag inte van att spela i ensemble och då blir ibland ganska yxigt, det gäller ju båda att spela och lyssna. Flöjten och pianot är bägge från Kontakt 2 och jag gillar bägge. Håller med dock om att flöjten kunde utvecklas men det var lite snabbräkor som jag la. Cykeln ville ha en "nära" flöjt och då fick det bli en sådan.
Angående versionerna, jag har en förmåga att ctr-alt-s'a ofta i Cubase efter ett par riktiga mardrömsscenarier där jag bommat att spara och det har kraschat...
Harmonica mike:
Jo men jag menade att jag hade missat 13 verrar.. :wub:
Så bättre sent än aldrig med kommentaren..
Kontakt 2,jo jag har sneglat lite på den pluggen.Köpte EWQLSO Gold istället..Bra stråk/blås plugg.
Lite svår rattad bara,men man lär sig väl med tiden...
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida