Forum > Demolåtar
JT - Sommarisen
jay thomas:
Fortsätter utforskningen av C4.1.2. Detta är inspelat via Studioprojects B1 och jag är nyfiken på ljudbild och mix. Melodin är bara ett jam, hittar inte alltid rätt tangent på dragspelet... :huh:
Gitarren har fått en släng av strummed acoustic guitar preset i EQ.
LÅTNAMN: Sommarisen
ARTIST/GRUPP: Jay Thomas
GENRE: Bossavisa
LÅTLÄNGD: 2.45
KOMPOSITÖR: Jay Thomas
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Ny version med skippat dragspel. Sommarisen 5
Ny version, Sommarisen v14
Åsa:
ljudbild och mix ska jag inte uttala mig om med mina knapphändiga kunskaper på det området men jag ville iaf säga att jag tyckte det var en rätt skön låt som kan bli riktigt bra, med lite slipning på dragspelet ;)
egghuvud:
Väldans behagligt sambastuk. Känns fortfarande som en idé mer än som en låt. Underlig panorering på gitarr och dragspel. Verkar inte finnas en färdig låt där ännu, men jobba vidare med harmonierna och en tydligare melodi kanske? :)
jay thomas:
Tack för lyssning och återkoppling! :)
Visst är det mer än skiss än en färdig låt. Dragspelet la jag för att illustrera någon slags sommarstämning. Dock är ackordföljden någorlunda klar. Fråga mig bara inte vad det är för ackord, brukar sätta fingrarna på greppbrädan där det låter bra. ;)
Panningen är där för att resp instrument inte ska drunkna i varandra. Hade dem mer i mitten förut men det blev inget bra, det tog ut varandra helt enkelt.
Dividend:
mycket behaglig visa. Hade passat med sång här..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida