Forum > Färdiga produktioner
Caroline & Max - My Hero
stajo:
Tycker det är en medryckande låt. Hi-haten alldeles för stark. Sångljudet är ju alldeles för kallt. Låter precis som när jag bodde i en lgh med betongväggar, mitt ex har en liknande röst så jag känner igen det väl. Har också upptäckt att beroende på vilken sida av micken man sjunger ifrån så blir det olika värme (borde väl inte vara så med en N1A??).
max:
Tack för tipsen jon och stajo!
Ska ta med mig dem när jag kollar över mixen nu i veckan. Verkligen uppskattat med så mycket nyttig feedback!
Tycker det är svårt att få till nivåerna på basen och gitarrerna.. Men ska prova mig fram lite grand med era tips i åtanke :)
max:
Lagt upp en ny mix! Tycker det blev till det bättre, lite mer tryck nu men fortfarande lite diskantfattig kanske..
Tyck gärna till om den nya mixen :)
Rattlesnake:
Låter ju mycket bättre om den nya mixen. :) Den är klar och ren, har inga krockande frekvenser. Gillar sången, låter skolat, ur en positiv bemärkelse. Trummorna låter lite enformiga, speciellt virvelslagen är utan variation.
Gitarerna är lite tunna, du kanske har gröpt ur dem lite väl mycket i botten för att de inte skall krocka med basen? Det kanske skulle kunna gå att få mera krut där, men i övrigt låter det bra. Nivåerna är helt OK, finns ingenting som stör där. Bra jobbat! :)
tsmalmbe:
--- Citat från: max skrivet 13.02.2008, 00:38:29 ---Lagt upp en ny mix! Tycker det blev till det bättre, lite mer tryck nu men fortfarande lite diskantfattig kanske..
Tyck gärna till om den nya mixen :)
--- Slut citat ---
Absoluta regler, som enforceras av moderatorer
* Inläggets titel skall bestå av artist - låttitel, och INGET ANNAT.
* Möjlig tillägsinformation som version, datum etc. etc. bör komma i fältet för beskrivning.
* Endast det första inlägget får innehålla en bifogad fil (vilket leder till att:)
* Ändrar man en färdig demo, så ska den nya filen ersätta den gamla.
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=7.0
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida