Forum > Demolåtar

Bandy Cat (Pet Suite part II)

<< < (2/4) > >>

Wernborg:

--- Citat från: SYNTH skrivet 09.02.2008, 23:06:28 ---Oj aj aj det var riktigt mysigt go låt, funkar bra med trummeriet gillar det minmala! :)

--- Slut citat ---
Härligt. 1-0 till befintliga trummor alltså.  :D Kul att du diggar.

--- Citat från: mahan ---Jazzåå!
En "en kisse på skridskor" kommer smygande, med tusen frågor. Första intrycket är....skönt o mjukt, clubjazz.
Trummor:
vispeltrummorna funkar snyggt, baskaggen kanske jobbar lite tätt, annars ok.
Sång:
Definitivt YES!
Bas:
En akustisk låt ska ha akustisk bas
Piano:
lite  mörkare sound på pianot, eller lite klarare på melodigitarren. Snygga pianokompet trampar lixåm över gitarren nu.
Melodiguran:
skitsnygg lirning, lite klarare sound så att den sätter sig framför pianot.
Klart för next version!
h.   johan
--- Slut citat ---
Bra synpunkt om bastrumman. Kanske till och med ta bort den och bara accentuera ibland tillsammans med cymbal?  :unsure:
Ang. piano vs gitarr. Jag vill ha gitarren så där jazzigt murrigt så jag tar till mig tipset om att mörka pianot något. Tack för lyssning.

--- Citat från: 1up ---Perfekt kvällslåt. Vetekatten vad som behövs mer förutom att få den lite längre. Han din saxpolare skulle gärna få gästspela om jag hade makten att bestämma.
Fett bra tycker vi här i Västerås. Snyggt gitarrlir och fint sound. Något stark i mixen månne?
--- Slut citat ---
:wub: Ska nog försöka locka hit saxmannen för ett solo och lite fills. Bra idé.

--- Citat från: jay thomas ---Mysigt! 
Ett par funderingar. Pianot låter lite cheesy, testa gärna något annat med mer kropp i. Någonstans hör jag en sopransax eller trumpet med sordin. Akustisk bas, absolut! Rackarns snyggt lirat på guran. En liten sång var du inne på själv, hör där en rökig alt.
--- Slut citat ---
2-0 för att pianot behöver skruvas till. Tack för feedback.
En rökig alt  B)

martinm:
Tycker att trummorna funkar rätt bra som de är, ibland funkar ju låtar även utan trummor, svårt att tänka bort trummorna dock.
Riktigt bra sång och text tillför ju också mycket till en låt, om man kan fixa sånt. Jag föredrar äkta bas om det finns.
Ehhh, ja typ!
 :P

ynot:
sitter o käkar en grandios frukost o njuter av lite mysig jazz som frugan kallade det.
sitter perfa i det sammanhanget. Kanske lite mycket smek på dom undre strängarna i början.

o så denna fölhöskola jazz humor namngivningt humor.. hockey dog....bandy cat.
tycker det är roligt  :D

längre av samma som frun oxå sa :unsure:

tony

jay thomas:
Kalas!  :)

Mycket bätte piano. Nu är det bara resten kvar. ;) Och längden, som det hänger på i detta fall...

Wernborg:

--- Citat från: martinm skrivet 10.02.2008, 10:14:42 ---Tycker att trummorna funkar rätt bra som de är, ibland funkar ju låtar även utan trummor, svårt att tänka bort trummorna dock.
Riktigt bra sång och text tillför ju också mycket till en låt, om man kan fixa sånt. Jag föredrar äkta bas om det finns.
Ehhh, ja typ!
 :P

--- Slut citat ---
Ska jobba på att få textförfattaren att fatta pennan.

--- Citat från: ynot ---sitter o käkar en grandios frukost o njuter av lite mysig jazz som frugan kallade det.
sitter perfa i det sammanhanget. Kanske lite mycket smek på dom undre strängarna i början.
o så denna fölhöskola jazz humor namngivningt humor.. hockey dog....bandy cat.
tycker det är roligt 
längre av samma som frun oxå sa
tony
--- Slut citat ---
Ja för sjutton. Längre ska den bli. Kul att det diggas och hälsa frun.  :)

--- Citat från: jay thomas ---Kalas! 

Mycket bätte piano. Nu är det bara resten kvar.  Och längden, som det hänger på i detta fall...
--- Slut citat ---
Placeboeffekten??  :unsure: Än har jag inte ändrat något. Men tack ändå  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion