Forum > Demolåtar
MaxB - The Hacienda
MaxB:
Dags att gå ut och bättra på den här. -_-
Harmonica mike:
Tjenare Max B.
Låter hel nice detta.Såg att du eferlyste virvel fills..Har för mig att GA 2 har några schyssta virvel historier..
Läckert stycke som sagt..
Mvh
Micael
MaxB:
Igår kväll lekte jag fram lite mer, som skulle kunna vara med i ett längre intro.
[REDIGERAD]Länken bortagen[REDIGERAD]
Trumvirvlar och kanske allt som har med trummor att göra, ska helst läggas av en levande trummis. Får se vad det blir då jag kan väva ihop idéerna. Kanske ska jag hitta loopar med hästgnägg och ylande cayote? Jag vill också använda min gamla Roland Alpha Juno1-synt från 1983 mer i det här sammanhanget.
Yllet:
Synthtråkarna kunde jag leva utan, de ger en viss stämning, men behöver enligt mig ett mera naturtroget sound. Har du testat kontakt 2 eller 3? Där finns den del trevliga samplingar.
Överlag tycker jag (sitter visserligen på jobbets datorhögtalare) att ljudbilden är lite väl diskant. Hade gärna hört ett mera mjukt sound.
Angående elgitarren känns den helt ok tycker jag. Kanske placera den i ett lite större rum så den inte känns så instängd. Man vill ju ha de där stora ute-på-prärien-soundet al a cowboysare.
Vad är syftet med låten? Den hade passat bra i typ ett datorspel :)
/Jon
MaxB:
Hmm datorspel är ju en toppenidé!
Mitt syftet med den här låten och andra är helt enkelt att göra musik - för att det är så kul!
Men att få med sin musik i en film eller ett datorspel skulle vara toppen. Undrar hur man lyckas med sånt?
Jag har inte kontakt men jag har en gammal Roland Juno1-synt. Den har fina stråkar, även om de är från 1980-talet. Mjukare ljud också, jag ska kolla vad jag kan göra! Tack för lyssning!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida