Forum > Demolåtar

MaxB - The Hacienda

<< < (8/9) > >>

MaxB:
The Hacienda börjar bli klar, här är en ny version med ett lugnare slut som återknyter till temat i introt.

Jag väntar på att levande trummor ska läggas. Sologitarren från 2:30 kanske jag vill lägga om igen eller så får den vara kvar. Den är så rolig att spela att jag vill göra om den gång på gång. 

Passar det att det lugna slutet kommer in så här? Vad tycker ni om ni orkar lyssna? Jag hör nu vid lyssning på första versionen att det skulle kunna vara en virveltrumma som slår fem slag som avslut på den intensivare delen innan det lugnare slutet.

Sologitarren före slutet påminner avslutningsvis om en skrikande prärievarg (OM MAN HAR RIKTIGT LIVLIG FANTASI).  :wacko:

http://max.shivas.se/music/MaxB_20080229_TheHacienda.mp3

MaxB:
Nu hoppas jag på omdömen från er!
Jag funderar på om det egentligen behövs levande trummor. Jag tycker att trumlooparna faktiskt är ganska bra som de är.

Är det nån som håller med eller mot?

http://max.shivas.se/music/MaxB_20080309_TheHacienda.mp3

Annat som borde ändras? Tacksam för tips från allkunskapen här!  ;)

Harmonica mike:
Jag lyssnade och kommenterade förra verren,tyckte att det lät GRYMT då - ändrar inte min uppfattning.Detta är hel nice Max B.

Jag är ju en ez drummer anhängare och tycker att dina trummor på denna funkar hur bra som helst.Sound och lir perrens..Slutet i den här verren - kanon..Knyter liksom ihop säcken mot introt.

Färdigt så det skriker om det tycker munspels lirarn.

Mvh
Micael

IKEN:
Snyggt Max!
Basen är bra lirad, tungt ljud där.
trummorna är bra,och solot är värdigt David Gilmore,snygga akke ljud.
låt den stanna här,sång skulle nog bli övermycket på nått sätt.
Detta är med råge det bästa jag hört från dej!!!!
IKEN är impad som faan!!!!! :)
sträck på dej mannen!!! :D

equality:
Gått ett tag sedan jag lyssnade på denna och med den nya versionen tycker jag du verkligen med råge har nått i mål. Snyggt lir, bra ljud och drag i låten.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion