Forum > Demolåtar

MaxB - The Hacienda

<< < (7/9) > >>

mahan:
Jou MaxB
Nu börjar du ha trådarna under kontroll här. Bara du får basen stämd och omspelad och trummorna lite mindre "heavy" så kommer detta att sitta snyggt.
Så du e på väg åt rätt håll, kör hårt, men moderat! :)

h.  johan

equality:
Låter väldigt bra! Nån sträng i ak-sologuran låter liiite hög. Skön stämning i låten. Men det skall väl vara sång också!? Från trummorna?? Låter ju som en enda lång backing på slutet. Bra men ändå? Synd att "Santana-solot" inte fick fortsätta där. Trumliret imponerar väldiga. Antar att det är eget? Har inte läst tråden då jag inte vill färgas av andras kommentarer men det skall jag göra nu.
Bra jobbat!

jay thomas:
Nu är den riktigt bra, tycker jag!  :)

Dock är jag inte helt med de, i mitt tycke, lite lökiga trummorna. Men som sagt, ruggigt skön kaktusstämning i låten!  :)

MaxB:
Nu är basen stämd och definitivt tajtare. Jag har lagt en annan sologitarr från 2:30 (men den ska göras om senare).
Det lugna slutet inte klart ännu och trum-looparna ska ersättas av levande trummor.

[REDIGERAD]Länken bortagen[REDIGERAD]

Harmonica mike:
Tjena Max B.

Lyssnade på första vesionen och missat alla andra så jag går direkt på sista verren.

Fy för den lede vilket gott sväng du fått till i låten.Introt är lysande så även rockdelen.
På denna behövs då definitivt ingen sång.Detta är förmodligen det bästa jag hört på KR rent instrumentalt,bortsett från några klassiska alster,men det är ju liksom en annan grej.
Minsann fick jag inte rysningar några gånger av gurans samspel med trummor och bas..Fade outro,vissa är allergiska mot sånt,inte jag - tycker det funkar bra i denna.

Hatten av från munspels lirarn,sparar denna.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion