Forum > Demolåtar

Cykeln - Livet i stort (fd. Tio små rätter)

<< < (5/6) > >>

cykeln:
HM
Bra att du hittade fram .. och ja det kommer några till småvisor i serien
Vad är väl 100 mil när det vankas mat och musik  :D

Åsa
Tackar .. ut i Sverige!  :wub:
Ja det vore inte så dumt att komma ut ur desa kommunala korridorer  :D
Sjunger bra - moi? ! ska försöka ta till mej detta. ^_^
Kul att kunna gylla upp din vardag

EQ
Tack! och ja det var ju så för en del att var man inte helt med så var man värre än hinhåle Nixon

Rattlesnake:
Härlig trubadurberättarkonst inom en gammal tradition, från skillingtryck till Bengt Sändh, via frälsningsarmén och Povel Ramel. Du har en väldigt tydlig artikulation, så utskrivna texter känns överflödigt.

Tycker konceptalbumet håller fram till låt 9, då byter du spår till sex. Hade nog varit roligast om du hållit dig till maten hela vägen, tror jag.  :) Mina favoriter är 1,2, 3, 6 och 8.

cykeln:

Rattlesnake
Tack för det!
Du har rätt när det gäller konceptalbumet. Från början tänkte jag just att det skulle vara en buffe med småvisor kring mat men nu har det tillkommit en del annat och arbetsnamnet på konceptet är just nu "Livet i stort - en konceptsingel". Favoriter ...hmm man kanske skulle anordna en minifestival där man får rösta fram en vinnare - som då blir singeln i singeln.

Rattlesnake:

--- Citat från: cykeln skrivet 14.02.2008, 09:47:07 ---
Från början tänkte jag just att det skulle vara en buffe med småvisor kring mat men nu har det tillkommit en del annat och arbetsnamnet på konceptet är just nu "Livet i stort - en konceptsingel".
--- Slut citat ---

Så livet är 80% mat, 20% sex?  :lol:
Ja, banne mig, du har nog rätt. ;)

cykeln:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 14.02.2008, 10:04:58 ---Så livet är 80% mat, 20% sex?  :lol:
Ja, banne mig, du har nog rätt. ;)

--- Slut citat ---
Ja ungefär så, har nu lagt till några % filosofi, oro för framtiden och vår strävan efter trygghet -  110 % ? - helheten är större än delarna
Återstår ev ett preludium

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion