Forum > Demolåtar

1up-Dreamcatcher V2! 080208 (Nu 2:21 min lång)

<< < (10/11) > >>

Memphis:
Hm.. jag har nu tagit mig en titt på noterna och jag måste säga att det var det värsta jag sätt.. :wacko: haha  :D  Jag är inget proffs på noter men det var ganska så oläsligt tyvärr anser jag iaf. Jag kan iofs föröska ta ut det på gehör men det tar ju sin lilla tid.   :rolleyes: Skulle du inte kunna skicka mig Cubase-filen istället? Då ser jag ju hur tonerna ligger.  :)

/Memphis

egghuvud:
Snyggt. En del svagare partier och lite för många rena upprepningar i min smak. Dessutom tycker jag att vänsterhanden inte riktigt hänger med, så att säga. Basen är alldeles för simpel och ogenomtänkt i förhållande till högerhanden. Jobba mer med den så kan det säkert bli något.  :)

1up:

--- Citat från: Memphis skrivet 21.02.2008, 15:31:31 ---Hm.. jag har nu tagit mig en titt på noterna och jag måste säga att det var det värsta jag sätt.. :wacko: haha  :D  Jag är inget proffs på noter men det var ganska så oläsligt tyvärr anser jag iaf. Jag kan iofs föröska ta ut det på gehör men det tar ju sin lilla tid.   :rolleyes: Skulle du inte kunna skicka mig Cubase-filen istället? Då ser jag ju hur tonerna ligger.  :)

/Memphis

--- Slut citat ---

Hjälp mig att få läsbara noter då! :) Hur göra mer läsbart? Givetvis spelar stycket in hur lätt det är att läsa noterna. Mer komplext stycke => svårare att läsa noterna. Givetvis.

Du kan få projektfilen/midi. :)

1up:

--- Citat från: egghuvud skrivet 21.02.2008, 16:01:08 ---Snyggt. En del svagare partier och lite för många rena upprepningar i min smak. Dessutom tycker jag att vänsterhanden inte riktigt hänger med, så att säga. Basen är alldeles för simpel och ogenomtänkt i förhållande till högerhanden. Jobba mer med den så kan det säkert bli något.  :)

--- Slut citat ---

Intressanta synpunkter där. Vänster kontra höger. jag är ju högerhänt så vad förväntar du dig! ;)

Kanske ska ge låten en duvning till då.

Tackar för lyssning!

Dividend:
Tagit mig ett tag att svara på denna. Håller med om att notbladen du skickat är i princip oläsbara :D

Däremot låter det jävligt bra. Det är svårt att göra något som inte är "omedelbart" men ändå trevligt att lyssna till. Helt klart en prestation. Kanske det bästa du gjort i "klassisk" väg, definitivt det bästa kanske :)

Det enda som inte gillas är pianoljudet (vilken plugg?), och kanske att vänsterhanden/basen är lite enkel  :unsure: ävne om den funkar bra i första halvan.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion