Forum > Demolåtar

1up-Dreamcatcher V2! 080208 (Nu 2:21 min lång)

<< < (9/11) > >>

Wernborg:

--- Citat från: 1up skrivet 09.02.2008, 23:55:44 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.02.2008, 23:33:21 ---Oväntat - och bra. Aha - nu fattar jag din cubase-noter-tråd.  :P

Väntar spänt på fortsättningen.

--- Slut citat ---

Danke sehr! :) (Börjar bli tysk efter allt lyssnande på Beethoven.)

hehe Den tråden, ja. :)

Usch, måste jag fortsätta? Jag som trodde jag var klar. :P Kan pröva lite till. Inga löften på något sätt så har jag inget sagt.

--- Slut citat ---

eller ja .... tänkte på fortsättning med ev. pianister.  :)

1up:

--- Citat från: Wernborg skrivet 09.02.2008, 23:58:09 ---
--- Citat från: 1up skrivet 09.02.2008, 23:55:44 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.02.2008, 23:33:21 ---Oväntat - och bra. Aha - nu fattar jag din cubase-noter-tråd.  :P

Väntar spänt på fortsättningen.

--- Slut citat ---

Danke sehr! :) (Börjar bli tysk efter allt lyssnande på Beethoven.)

hehe Den tråden, ja. :)

Usch, måste jag fortsätta? Jag som trodde jag var klar. :P Kan pröva lite till. Inga löften på något sätt så har jag inget sagt.

--- Slut citat ---

eller ja .... tänkte på fortsättning med ev. pianister.  :)

--- Slut citat ---

Mhmm, sån fortsättning du menar. Ja absolut! Bara noterna blir halvvettigt läsbara så.

1up:
http://aurells.com/div/Daniel Aurell-Dreamcatcher.png

Hej alla glada pianister! :)

Så här ser notsida 1 ut. Funkar det att spela efter? Kom gärna med förslag hur notern bäst bör representeras så kan jag revidera och skicka upp de resterande 3 bladen!

Nu är det en separation gjord vid C4 mellan G- resp. basklav. I stycket finns ju låga toner från C0 upp till höga C#6. Så ett intressant stycke att notera. :) Crescendon osv. finns ej med. Hoppas det går bra att lyssna på stycket i mp3-format och anpassa tolkningen av stycket efter det.

Det finns lite fula sustain-pedaltecken i överflöd här och var vilket jag har försökt hitta en lösning på men ej lyckats ännu.

stajo:
snyggt alltså :). Har du klickat i styrkan också? Vilket jobb, men bra blev det. Går det att klicka i när man har sustain pedalen nedtryckt?
gott
/Staffan

1up:

--- Citat från: stajo skrivet 10.02.2008, 19:41:04 ---snyggt alltså :). Har du klickat i styrkan också? Vilket jobb, men bra blev det. Går det att klicka i när man har sustain pedalen nedtryckt?
gott
/Staffan

--- Slut citat ---

Tackar! :)

Japps, styrkan är också klickad. Tog väl 10-20 timmar att göra hela stycket alltså, inte bara klicka velocity. ;) Själva temat tog 2 timmar har jag för mig.

Ja, jag har klickat när sustainpedalen ska vara nedtryckt. Det går med dampningsmedalen också och den tredje pedalen också.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion