Forum > Demolåtar
1up-Dreamcatcher V2! 080208 (Nu 2:21 min lång)
1up:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 08.02.2008, 14:42:27 ---Det var väl tekniskt bra, men mig sa stycket inget. Tyvärr. Jag är bättre på mångubbarna.
--- Slut citat ---
"Tekniskt bra" passar jag på att ta åt mig då. :)
Allt har sin tid. Mångubbar såväl som pianosonater och så vidare.
Trevligt att du ville lyssna!
1up:
Ny version med 2:21 min musik! B)
(Kan det konkurrera med mångubbar nu kanske?)
jay thomas:
Kul att det artar sig!
Dock. Det känns lite midistelt i dess mekaniska framförande, då det inte slirar en 1/100 ens. Mot slutet undrar jag dessutom om en pianist verklinge skulle hinna med ackordtagningen mellan arpeggiona?
Det vore dock otroligt kul att höra en skicklig pianist spela in detta på en schysst flygel. :)
Memphis:
--- Citat från: jay thomas skrivet 09.02.2008, 09:25:58 ---Kul att det artar sig!
Dock. Det känns lite midistelt i dess mekaniska framförande, då det inte slirar en 1/100 ens. Mot slutet undrar jag dessutom om en pianist verklinge skulle hinna med ackordtagningen mellan arpeggiona?
Det vore dock otroligt kul att höra en skicklig pianist spela in detta på en schysst flygel. :)
--- Slut citat ---
Ja, det låter bra men som Thomas ovan säger. Dock vet man inte om en pianist ens kan klara att spela detta. :unsure: Och även att det kanske är för perfekt som ovan också nämnde. Kanske du skulle lägga in något enstaka litet slarvfel och någon liten fördröjd ton någonstans för att få det ännu verkligare.. :mellow:
Vet inte, coolt stycke iaf. :)
Stolle:
Jag gillar komponeringen väldigt mycket. Ljudet är helt ok (solopiano är ju jäkligt känsligt vad gäller kvalitén
på det samplade pianot).
Dock så är han pianisten som framför det alldeles för mycket av en stel robot. Det hade, som redan påpekats,
varit väldigt kul att höra detta framföras av en duktig pianist (fast slutet blir nog ruskigt svårt att spela).
Har vi ingen superpianist på forumet? Florian har väl kallat sig pianist...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida