Forum > Färdiga produktioner

Hedblom - You'll Be Okay

<< < (2/3) > >>

equality:
Skönt stuk, lite Counting Crows over det hele. Den börjar lite abrupt. Skulle vilja ha mer stereospridning av ljudbilden.
Leadvoxen lite stark och liite falsk men bra röst med känsla. Låter som mastern är för hårt limiterad, lite murrig, svag dist över ljudet.
Bra gitarrspel. Stark debut om det är första demon.

91:an:
Fin låt, bra gitarrspel. Sången är som nämnts för hög volym på och lite svajig på några ställen. Svarskören låter för ensam, jag föreslår att du tillsammans med kompisen sjunger in den några gånger så det åtminstone blir fyra röster. Eventuellt lägger på tvåstämmigt.

Hedblom:
Roligt med alla svar  :lol:

Sången är bara en tagning, och jag tycker den fungerar helt ok med tanke på hur jag brukar sjunga i vanliga fall, så jag har inte orkat göra om den.
Däremot vill jag lära mig sjunga, skulle nog behöva höja en tonart, men då sätter det riktigt stopp i halsen, och det är grymt tråkigt.

Att det låter distat beror på att det är så hög volym på hela mixen. Tror inte att det är någon inspelning som distar, men ska kolla igenom det och se vad det går att göra åt det hela.

Toby:
Go känsla i låten men, som många påpekat, lite hög sång. Fick för mig först att det var fiol som lirade i låten. Hade varit rätt stuk tycker jag. Fixa slutet. Det är för abrupt för min smak.
Annars inte så dumt! :)

aoly:

--- Citat från: Hedblom skrivet 15.03.2007, 20:39:02 ---Vad roligt många svar jag fick nu då på en gång  :lol:

Skoj att ni hade bra saker att säga...

aoly Menar du att det ska vara mer fills och sånt eller menar du ljudet?
Trummorna är EZdrummer och jag har bara ställt volymen lite, men inte lagt några cymbaler eller något sådant, men det kommer väl när man ger sig till tåls.
--- Slut citat ---

Det låter som att trummorna ligger helt i mitten av mixen, medan gitarrerna ligger runtom. Mer stereobredd på trummorna önskas :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion