Kontrollrummet

JT - Drömma sig bort (uppdaterad med mp3-länk)

gäst · 13 · 1636

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clavinova

  • Gäst
Stämning från sommaren.


Soligt.

« Senast ändrad: 19.12.2010, 21:36:28 by Jay Thomas »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Softish. Men... de toner som söker runt två minuter in i låten får inte godkänt av mig. Det är minst en ton som verkar komma av misstag. Lyllos dig som tar dig tid att leka musik!
Jag drömmer bara...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


clavinova

  • Gäst
Softish. Men... de toner som söker runt två minuter in i låten får inte godkänt av mig. Det är minst en ton som verkar komma av misstag. Lyllos dig som tar dig tid att leka musik!
Jag drömmer bara...

Tack MaxB! :)
Även om jag kan hålla med dig om tonerna, så uppför sig inte alltid molnen harmoniskt heller...

Jag tar mig tid, även om just denna kom till på kafferast. Bokstavligen talat. ;)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Det är verkligen som att ligga i gräset och låta molnen passera
Mycket vilsamt och fint fångat
Musiken är verkligen i samklang med filmen
och den där lite raspande avslutningen ..
snyggt
Såna kafferaster skulle man ha fler av!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho.

Tuben ja..sorry där kan jag inte lyssna med denna application.Studiodatan snålställd för optimal musikproduktion,nån grafikkorts grunka tror jag...Har du slut på mp3:or?   :D

Mike


clavinova

  • Gäst
Det är verkligen som att ligga i gräset och låta molnen passera
Mycket vilsamt och fint fångat
Musiken är verkligen i samklang med filmen
och den där lite raspande avslutningen ..
snyggt
Såna kafferaster skulle man ha fler av!

Tack cykeln! :)
Kul att se "min beskrivning" på alstret med dina ord.  :)
Jag dricker inte kaffe, kanske därför det blev musik istället...

Tjoho.

Tuben ja..sorry där kan jag inte lyssna med denna application.Studiodatan snålställd för optimal musikproduktion,nån grafikkorts grunka tror jag...Har du slut på mp3:or?   :D

Mike

Halloj Mike,
Näe, tänkte bara lägga ut filmen men nu finns det en länk till musiken i första inlägget. Tack för påpekandet, kanske fler som är youtube-begränsade... :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jättetrevlig melodi faktiskt, hade ju valt andra noter på några ställen. Ett tips är att kanske ibland upprepa samma not två el fler gånger? ;) Det kan ge intressantare "kommunikativare" (säga lyssnaren mer) egenskaper för en melodi ;) (Ja, jag erkänner, jag är själv dålig på det ibland :)

Annars gillade jag det starkt. Skall inte kräva sång för låten håller som den är, men det är ju också ett sätt att kommunicera nåt  :) (Tex pga sångtexten, eller känslan i en sångerskas sånguttryck.)

Skitsnygg moln-video och jätteskön ljudbild!

« Senast ändrad: 05.11.2010, 13:59:43 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


clavinova

  • Gäst
Jättetrevlig melodi faktiskt, hade ju valt andra noter på några ställen. Ett tips är att kanske ibland upprepa samma not två el fler gånger? ;) Det kan ge intressantare "kommunikativare" (säga lyssnaren mer) egenskaper för en melodi ;) (Ja, jag erkänner, jag är själv dålig på det ibland :)

Annars gillade jag det starkt. Skall inte kräva sång för låten håller som den är, men det är ju också ett sätt att kommunicera nåt  :) (Tex pga sångtexten, eller känslan i en sångerskas sånguttryck.)

Skitsnygg moln-video och jätteskön ljudbild!



Hej där Dividend, tackar så mycket! :)
Vi spelar på lite olika melodibanor, så det är helt ok.

Sång på denna? Inte tycker jag...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag blir lite ambience av detta :D Helskön prod med video och allt, Har du filmat? Hur fick du molnen att gå så snabbt. Ballt med slutet som om någon alien vill förmedla att han söker kontakt med vår ledare Reinfeldt. :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Blir lite avis då jag inte kan se filmen..

Men det ordnar sig,Eva har en bärbar..Musiken skön som en sommar fläkt.Lugn och ro genomfar mig denna tidiga förmiddag.Lyssnar mycket på "I´m The Ocean",där fick du/vi till det ordentligt.
Får samma lugna sköna feeling av denna så du är på rätt spår.

Mike


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Riktigt nice JT! Tycker åxo att du får in en hel del nordiska tongångar..kanske flöjten som går i lite speciella harmonier som bidrar till detta. Schnyggt!   :) /C


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou JT!
Very nice avkopplingmusik, detta kan du! Kankse lite väl vassa stråkar. Avdelningen med flöjten och kören blir häftigt snygg bara du kollar att kören inte kör för hårt volymmässigt, kolla balansen.
Lyssnat nåra gånger och mitt absoluta favoritparti är introt, absolut snyggt med pianot! Det temat kunde ju gärna få återkomma i låten... den delen liksom låter mycket proffsig och ger enligt Obbnäsarns tycke den mest bortdrömmande och njutningsfullaste delen!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


clavinova

  • Gäst
Jag blir lite ambience av detta :D Helskön prod med video och allt, Har du filmat? Hur fick du molnen att gå så snabbt. Ballt med slutet som om någon alien vill förmedla att han söker kontakt med vår ledare Reinfeldt. :lol:

Tack Eddie! :)

All film kommer från ett publikt internarkiv, jag har bara "valt rätt" filmer till musiken.

Blir lite avis då jag inte kan se filmen..

Men det ordnar sig,Eva har en bärbar..Musiken skön som en sommar fläkt.Lugn och ro genomfar mig denna tidiga förmiddag.Lyssnar mycket på "I´m The Ocean",där fick du/vi till det ordentligt.
Får samma lugna sköna feeling av denna så du är på rätt spår.

Mike

Tackar Mike! :)
I'm the ocean är fortfarande en rysligt bra låt, håller med! :) Samma härad, absolut!

Riktigt nice JT! Tycker åxo att du får in en hel del nordiska tongångar..kanske flöjten som går i lite speciella harmonier som bidrar till detta. Schnyggt!   :) /C

Tackar Clemens! :)
Du är ju i min värld stämningsmästaren så det är kul att du diggar!

Tjou JT!
Very nice avkopplingmusik, detta kan du! Kankse lite väl vassa stråkar. Avdelningen med flöjten och kören blir häftigt snygg bara du kollar att kören inte kör för hårt volymmässigt, kolla balansen.
Lyssnat nåra gånger och mitt absoluta favoritparti är introt, absolut snyggt med pianot! Det temat kunde ju gärna få återkomma i låten... den delen liksom låter mycket proffsig och ger enligt Obbnäsarns tycke den mest bortdrömmande och njutningsfullaste delen!

h.  johan

Tackar Johan! :)
Ska kolla över balanserna, i sinom tid men mangen takk för påpekandet. Introt ja. Kanske kommer att bli något mer men just nu så får det vila som intro.

« Senast ändrad: 09.11.2010, 08:08:55 by Jay Thomas »