Forum > Demolåtar
Fiol + Elgitarrsjam
david.roennlund:
--- Citat från: jay thomas skrivet 09.02.2008, 09:17:55 ---Vad bra det blev! :)
Tänkte bidra med mungiga men icke sa nicke då den tycks ha fått fötter... :huh:
--- Slut citat ---
:)
Synd att munnharpan din fått fötter <_<
Apropå munnharpa så kommer jag att tänka på ett annat jam jag har liggandes på datorn, ett med hardingfele och munnharpa :wub:
vi får se om det kommer upp för lyssning i framtiden -_-
Vallhagen:
Började bli lite uttråkad ... men efter 4åenhalvminut så hände det faktiskt nånting...
men nja... det är kul och "på riktigt"... jag skulle nog gilla att hänga på till lokalen och titta på, men så här hemma i lyssningen så ger det inte så mycket.
Fan vad sur jag låter. Det är ju kul att ni lirar... äh. osv...
Åsså är det ju skitkul med fiol.
tjing
SYNTH:
Ja jäklar du kan din feela vetja snyggt David! :)
1up:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 09.02.2008, 12:36:04 ---
--- Citat från: 1up skrivet 09.02.2008, 00:51:03 ---Som musik till typ festen i Sagan om Ringen när Bilbo fyller år skulle de va en intressant grej :D. haha elgitarr var kanske inte det naturligaste i fantasyvärlden men iaf. Säg någon form av video med ringdans och liknande? Skulle va perfekt! :)
Låta violinen vara i bakgrunden, svagare i vissa partier och lyfta fram den när den spelar de mer intressanta styckena, och på samma sätt med elgitarren skulle vara bra kontrast. Det är lite så nu, får gärna vara tydligare så.
Stycket kräver viss tillvänjning och är levande och en trevlig bekantskap. Ljudkostymen kunde vara lite lenare.
På med väst och folkdräkt. :)
--- Slut citat ---
Hello 1up,
Som jag nog skrev i börjarn så är detta inspelat live med bara en stereomikrofon vilket begränsar mina möjligheter för mix till ett minimum :o
--- Slut citat ---
Hello David,
Yes! Jag är med på det. Det som borde framkommit i mitt inlägg var att jag menade att ni kunde ha vandrat iväg från micen några meter och sedan gått närmare, för att på så vis med enkelt medel mixa medan ni spelade in. :) Om nu rummet var stort nog för att traska omkring i.
Det är bra att vara öppen för nya intryck ju så visst.
david.roennlund:
--- Citat från: SYNTH skrivet 09.02.2008, 23:52:22 ---Ja jäklar du kan din feela vetja snyggt David! :)
--- Slut citat ---
Tackar :) :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida