Forum > Demolåtar

Fiol + Elgitarrsjam

<< < (7/10) > >>

MaxB:
Mahan tillför en god lyhördhet till originalet. Jag förstår att det inte är det lättaste, att lägga trummor och bas efteråt, som blir så tajta i ljudbilden. Bra jam i kvartett!

Balansen mellan trummor, fiol och gitarr tycker jag är allra bäst då den är som vid 6:48-6:48.
Där finns trummorna så att säga i samma rum som övriga instrument. Annars låter det som trummorna är i samma rum som mikrofonerna medan fiol och gitarr finns i rummet bredvid (långt avstånd till mikrofonerna antar jag). Kanske är det bra om trummorna ha mer ambiens eller lägre volym. Oavsett det är jag imponerad av hur bra trummisen följer den galna fiolen och gitarren.

david.roennlund:

--- Citat från: mahan skrivet 08.02.2008, 20:56:31 ---Ok DAVID!
You asked for it, takE it like a man! :P

Nu har jag tillsatt en mahanitisk portion, lite knepigt att få det tajt utan klick! ;)
Fan va de va kul att lira o jamma med på med drumz o bazz till detta, ooo...skryter med mig själv :D
Är så glad över mitt lilla ROLAND HD-1 set nu!

KLICKA HÄR OM DU TÖRS
så blev det nu norsksvenskfinsk prodd?

hälsa FRUUUUUUGAN ;)

--- Slut citat ---

--- Citat från: mahan skrivet 09.02.2008, 08:24:11 ---GRÄNSLÖST LIR,

Måste bumpa denna tråden åt David,.
Får nåt att bita i genast när han vaknar  :rolleyes:

Mahanistiska trum o bas versionen

h.   johan

--- Slut citat ---

Tjaba B)

Klart jag lyssnade på denna inatt, blev bara inte så att jag skrev nått svar  :D

Verkligen superkul att du ville jamma med oss!
Måste ha varit svårt att hänga med i alla våra svinglingar och språng...haha

Blev verkligen en annan känsla när du kom in, men den var också spännande!

Ha det gott
David

david.roennlund:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.02.2008, 21:49:33 ---Härligt att höra två kompisar lira tillsammans. Kompisarna är fiolen och gitarren!

Jag tycker det känns som två instrument som är kompisar med varandra och leker. Ni finns där bakgrunden och ser till att de inte blir för vilda och galna. Skönt driv och roligt att höra improvisationen. Distade gitarrsolon verkar ha sitt ursprung i ösigt fiolspel.

Du har skönt driv och skön gung i felan!

--- Slut citat ---

Precis, när man spelar sådär så är man liksom utanför sin person.
Man bara spelar och tänker inte alls... man är mer ett språkrör för fiolens egen vilja :)

Kul att det gillas !

david.roennlund:

--- Citat från: 1up skrivet 09.02.2008, 00:51:03 ---Som musik till typ festen i Sagan om Ringen när Bilbo fyller år skulle de va en intressant grej :D. haha elgitarr var kanske inte det naturligaste i fantasyvärlden men iaf. Säg någon form av video med ringdans och liknande? Skulle va perfekt! :)

Låta violinen vara i bakgrunden, svagare i vissa partier och lyfta fram den när den spelar de mer intressanta styckena, och på samma sätt med elgitarren skulle vara bra kontrast. Det är lite så nu, får gärna vara tydligare så.

Stycket kräver viss tillvänjning och är levande och en trevlig bekantskap. Ljudkostymen kunde vara lite lenare.

På med väst och folkdräkt. :)

--- Slut citat ---

Hello 1up,

Som jag nog skrev i börjarn så är detta inspelat live med bara en stereomikrofon vilket begränsar mina möjligheter för mix till ett minimum :o
Men helt klart en god idé att variera lite mer i dynamiken.

hehe, visst kräver det endel tillvänjning, är mäkta förvånad över att det har tagits emot så bra här... trodde inte att nån skulle orka lyssna på 10 min gnisselorgie.

//d

david.roennlund:

--- Citat från: Emulator skrivet 09.02.2008, 01:05:51 ---
--- Citat från: mahan skrivet 08.02.2008, 20:56:31 ---Ok DAVID!
You asked for it, takE it like a man! :P

så blev det nu norsksvenskfinsk prodd?

--- Slut citat ---

SAMNORDISK :lol:

klckrent. va faktiskt inne i tråden för att tanka hem mp3an och sampla lite....hihi :)

--- Slut citat ---

ojsan, där ser man  :P :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion