Forum > Demolåtar

Fiol + Elgitarrsjam

<< < (4/10) > >>

mahan:
Jamen detta låter snyggt, inte kanske soundmässigt men som en livejam just som den ska låta! Har nångång själv försökt mig på fiolspel, utan att komma nån vart, helt omöjligt för mig, så jag uppskattar högt ditt fiolspel. Låter så lekande lätt. Och jammet sitter bra, två instrument med siståslutligen ganska liknande sound kämpar om utrymmet i salongen.

Jisses vad det sku sitta med en fet bas och tunga trummor till det här! ;)

h.   johan

david.roennlund:

--- Citat från: equality skrivet 07.02.2008, 22:18:15 ---J-ligt mustigt!  B) Yeah! Fasen vilket underbart dansant stycke. Får lite samma vibbar som av H Mikes Marja-Lena jojk. Nåt ursprungligt som väcks. Som när Rönnerdahl väser i Vals på Sunnanö: Ge hit en bra fiol. Och det har du och kan lira till max. Väldigt gottigott detta här. Närmare live-feelng är väl svårt? Gillar när guran flörtar med Norwegian Wood dessutom.

--- Slut citat ---

:):) tack för öron och fina ord !
Nej, närmare live än live är svårt att komma :P

mm, vi brukade förta med norwegian woods i detta jam, sen återkomm den lite då och då... tacksam melodi att jamma utifrån.

over and out1

david.roennlund:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 07.02.2008, 22:22:25 ---Härligt spel. Fortsätt att utveckla dessa områden. Måste väl finnas några musiker där du håller till som gillar att söka.

--- Slut citat ---

Hejsan!

mm, ska fortsätta att utvecklas:)
faktiskt svårt att hitta shysst folk att spela med, de går inte en på dussinet ... de flesta folk är inte så kul... de kan sin grej(och sitter fast i den  :( )

/david

david.roennlund:

--- Citat från: mahan skrivet 08.02.2008, 00:12:09 ---Jamen detta låter snyggt, inte kanske soundmässigt men som en livejam just som den ska låta! Har nångång själv försökt mig på fiolspel, utan att komma nån vart, helt omöjligt för mig, så jag uppskattar högt ditt fiolspel. Låter så lekande lätt. Och jammet sitter bra, två instrument med siståslutligen ganska liknande sound kämpar om utrymmet i salongen.

h.   johan

--- Slut citat ---

Tack för fina ord om min fiol, ska vidarebefodra det till henne  :wub:

mm, tycker att vi i våra goda stunder i jammet har en fin dialog  :)

mm, trummor o bas .... klarar du att lägga det på detta samelsurium av rytmer:D

//david med fiolfru

mahan:

--- Citat från: david.roennlund skrivet 08.02.2008, 00:36:56 ---
--- Citat från: mahan skrivet 08.02.2008, 00:12:09 ---Jamen detta låter snyggt, inte kanske soundmässigt men som en livejam just som den ska låta! Har nångång själv försökt mig på fiolspel, utan att komma nån vart, helt omöjligt för mig, så jag uppskattar högt ditt fiolspel. Låter så lekande lätt. Och jammet sitter bra, två instrument med siståslutligen ganska liknande sound kämpar om utrymmet i salongen.

h.   johan

--- Slut citat ---

//david med fiolfru

--- Slut citat ---
Kan ju bara meddela att jag gjorde jag en test redan igår med trummandbass :rolleyes:

återkommer......om det önskas! :)

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion