Forum > Demolåtar
Fiol + Elgitarrsjam
david.roennlund:
LÅTNAMN: Jamish
ARTIST/GRUPP: David Rönnlud (Fiol), Fredrik Hovland(elgura)
GENRE: El-Folko
LÅTLÄNGD: 10:00
PRODUCENT: david.roennlund
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3
Hellu,
Detta lägger jag mest upp för att jag älskar detta jam! och för att jag vill visa på att jag faktiskt spelar fiol ibland och inte bara babblar om det :D
efterssom det är ett jam så kan jag inte ända såmycket i det...
Men kom gärna med synpunket på ditten och datten:) :)
Jag bodde och spelade fiol i Bergen,Norge 2006-2007.
Detta är en gitarrist jag träffade där, vi brukarde jamma lite varje dag så det finns tjogvis med helt flummiga inspelningar :lol:
Verre 1 : http://roennlund.se/david/fiddleguitarr_080215.mp3
Mahanistiska trum o bas versionen : http://www.johanm.com/DAVID/Davids%20Violin.mp3
Emulator:
hur kommenterar man det här då :ph34r:
lite gnissligt? Nä, men bitvis riktigt sktibra, andra passager..mer gnissliga ;)
Önskar att man hade fiolfilen ren så man kunde sitta o klippa ur o använda lite här o var. Nu har jag ingen tidsvisnign i shitty-quicktimedirekt-på-sida-uppspelaren, men strax innan mitten är ett riktigt bra schwäng :):)
största behållningen är helt klart fiolen. elguran är roligast utan källarrocksoundet :)
Harmonica mike:
Tjena.
Grym fela! Guror är vi rätt less på.. :P
Kul jam.Kanske får man bjuda in dig på fela på nån låt,då du verkar traktera instrumentet väl.
Min Pappa var en riktigt grym violinist,så jag känner mig som hemma när jag hör dig lira.
Mvh
Micael
david.roennlund:
--- Citat från: Emulator skrivet 07.02.2008, 17:44:56 ---hur kommenterar man det här då :ph34r:
lite gnissligt? Nä, men bitvis riktigt sktibra, andra passager..mer gnissliga ;)
Önskar att man hade fiolfilen ren så man kunde sitta o klippa ur o använda lite här o var. Nu har jag ingen tidsvisnign i shitty-quicktimedirekt-på-sida-uppspelaren, men strax innan mitten är ett riktigt bra schwäng :):)
största behållningen är helt klart fiolen. elguran är roligast utan källarrocksoundet :)
--- Slut citat ---
Kul att du orkade lyssna igenom hela skiten :D
Jo, den är ju inte så mycket att kommentera på.
Håller helt med om att vissa bitar är grymma , och vissa rätt... ogrymma.
Men jag känner att det finns en helhet i stycket... vi kommer tillbaka till små teman som repeteras, omformas och utveckas... svårt att klippa...
Är det nån speciell passage på fiolen du tycker om så kanske jag kan återskapa den åt dig ^_^
Tackar o bockar :)
david.roennlund:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.02.2008, 17:46:18 ---Tjena.
Grym fela! Guror är vi rätt less på.. :P
Kul jam.Kanske får man bjuda in dig på fela på nån låt,då du verkar traktera instrumentet väl.
Min Pappa var en riktigt grym violinist,så jag känner mig som hemma när jag hör dig lira.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Halloj,
Tackar tackar för fina ord om fiolen, det värmer :wub:
Visst skulle det vara kul att hänga med på ett hörn nångång!
//david
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida