Kontrollrummet

JTS - Sassy

gäst · 7 · 2024

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Då jag ofta arbetar med "bilder" till min musik, filmade jag en låt efter skapandet. Mörk historia, lite Blair Witch Project möter Kalle i Skärgården. Quicktime-renderingen fungerar uselt på datorn så tyvärr bara .wmv.

LÅTNAMN: Sassy
ARTIST/GRUPP: Jay Thomas Soundslope
GENRE: Ambient
LÅTLÄNGD: 6.11
KOMPOSITÖR: Jay Thomas
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: wmv 320x240


I denna version tyx bilden försvinna de sista 40 sekunderna, får kolla vad det beror på.



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Konstnärligt och intressant grepp i denna..
Helt klart så gör sig din musik perfekt som avslappning och i filmens värld.När jag lyssnar på musik typ din stil och klassiskt arrade verk,så "ser" jag ofta bilder.Härligt att kunna asossiera fritt.Nu fick man ju lite "styrning"..Kul ändå och ett intressant grepp som sagt..Mera av denna vara JT,gillade det.Film och musik,skitkul grepp.

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
Tack Micael!  :)

Gillar arbetsättet att bildsätta ljud istf tvärtom.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Började lyssna på den här på dagen idag. Fattade ingenting då. Lyssnar nu igen på natten och nu går det upp en liljeholmens! :)

Blev lite skraj faktiskt där ibörjan bland naturbilderna. *tittar mig lite förskräckt omkring i rummet* Sköna drömska ljudlandskap som du målar upp.

Lensflares är lite som pölsa för mig. Hoppar helst över om jag blir bjudan. ;)

Klart intressant projekt dock som är värt att utveckla. Lite diskantigt i början av låten var det visst. Kolla gärna in det.


jay thomas

  • Gäst
Tack 1up!  :)

Nu när jag lyssnar med fräscha öron är jag med på vad du menar. Ska kolla vid tillfälle. Den ska vara läskig! Därav lite BWP referens. Flaren ska nog också bort, den stör mer än den utgör ett tillskott.


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Härligt JT gillar ditt sätt att göra slags bildmusik som också dom bilder man får annars av din musik! B)


jay thomas

  • Gäst
Tack Synth!  :)


Försöker komma ihåg den låten jag bildsatte åt dig men minnet sviker just i detta nu... Kan det ha varit Crown?