Forum > Demolåtar
Vallhagen - nollsjutre
Vallhagen:
Första jag lägger upp på "halvfärdiga" faktiskt. Kanske borde gjort det med tidigare alster oxå...
Länk till låt:
! *** BORTTAGEN :) Nya lyssnare ombedes hitta samma låt under FÄRDIGA demos, här:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=7598.0
! ***
Låtnamn: nollsjutre
Artist: Bengt Vallhagen, som:
lirar gitarrer, elbas, synthar o sjunger. Och skrivit o komponerat.
fyraåenhalvminut
mp3
2008, februari
typ rock. gitarrer o så.
jag har suttit o dragit i reglarna så jag känner mig mer dumihuvet än vanligt. Kan inte bestämma mig om sången ska upp eller ner. Förmodligen är den hög så man får huvudvärk.
Främst vill jag ha åsikter om mixen. Alltför sylvass? jag bytte mick mellan vers- och refrängsång. Det kanske jag inte borde gjort... Får väl skylla på att jag fortfarande förmodligen är en bättre musikant än regelpulare............
Festligt, den här gången hände rätt mycket med soundet när jag bouncade till mp3. Brukar inte vara så uppenbart tycker jag....
Annars får ni gärna tycka om allt annat oxå.
tjing
Bengan
PS: Dumfråga: Kan man tanka upp även en halvfärdig låt direkt här på KR? Jag letar lite och kanske svarar själv innan ni hinner... DS
Wernborg:
Mannen!!! Du kan sjunga. Jag visste det. :D
Mixen är kalasbra i mina nya fina AKG-lurar. Inget att anmärka på alls.
Roliga harmonier i refrängen.
Fett arr. Stort plus för trummorna som verkligen smälter in och känns naturliga.
I andra versen ballar du ur lite på sången och blir teaterapa igen.
Refrängsången är grymt bra.
Syntsolot var kul, blev nästan lite artrockigt.
Samma bekymmer med sången i sticket. Musikal liksom. Jag tokdiggar när du har fullt med attityd i sången, men du tenderar till att spela över om du inte tänker dig för?? :unsure: Liveskada månne, eller bara tycke och smak??
Lätt det bästa jag hört från dig. Måste lyssna igen.
Ps. Be tsmalmbe om funktionen att ladda låtar till halvfärdiga så kommer det som ett skott. Ds.
Vallhagen:
--- Citat från: Wernborg skrivet 07.02.2008, 00:21:32 ---I andra versen ballar du ur lite på sången och blir teaterapa igen.
--- Slut citat ---
:lol:
hehe....
Fan, jag som tycker andraversen är låtens bästa sånginsats :P
Annars: Det var som fan. Var faktiskt osäker på hur mixen lät, men tycker du mixen låter gott, så kanske jag ska nöja mig såhär. Och jag hade hoppats på att jag fått till trummorna, men inte vågat lita på hemmablindhet osv.
Tackar oxå för synnerligen positiv kritik om låten. Ballt!
pirateKING:
Kanon!
Låter jättebra. Tycker dock du ska tona ner baskaggen lite, den hörs lite väl mycket. Sen tycker jag du ska förstärka sången på refr. Dubba mer, fler stämmer eller bara höja det :)
Är nyfiken på exakt hur du spelat in gitarrerna också ;) Tycker det låter så fint!
ynot:
Hum hur sakall detta sluta
som en orgasm som letar en nervtråd
en hand som söker regeln
ett hus
en veranda för två
mycket bra vallis känner att jag saknat o höra dig o här är det verkligen i bästa kostymen.
fin intro vers med golvpuka o känsla för att öka till ren lidelse..
mycket bra
tony
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida