Kontrollrummet

djonas - Concrete Tablas

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Inte min bag, men snyggt spelat och framfört.

/Jon
Tack Yllet!
Roligt att du lyssnade ändå. :)
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Haha, grymt! Får inte ur mig någon vettigare kommentar.

Håller med föregående talare!!!!  :)
 
Namaste!




:D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Härligt från början till slut, men #jh'AV'IA:T'O# #M'ARI:A# #T'I# #H'E# är fortfarande min favorit  ;)
Haha ok, roligt att du gillar den låten för det är en av mina egna personliga favotiter. :)
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Ja, detta gillas. Riktigt bra gitarrspel. Jag tror vi båda har många liknande idolposters på väggen om man säger så. En sak som slog mig med dina låtar är att dom är så pass händelserika att man inte hinner sakna sång, vilket är precis som det ska vara.

Tänkte höra om du lyssnat något på bandet Blotted Science? Annars tror jag att det skulle kunna vara något du skulle gilla, galet och helt underbart.


Rock on!
Tack freddy!
Roligt att höra att du tycker att det krävs sång för att det ska funka ändå. :)
Nope har aldrig hört Blotted Science...men ska absolut lyssna in mig på dem....det låter coolt det lilla jag hört än så länge.
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Haha, en irriterande grej här på forumet är att när man klickar på trådens nästa sida för att läsa vidare så tystnar musikspelaren... Har gjort den missen flera gånger nu...

Jaja, det skulle ju inte handla om det.

Det här var PRECIS vad jag behövde just nu. Lite klockren vräktajt gitarronani över justa harmisar. Känns förhållandevis "rakt på" i mina öron, och jag drabbas av en befriande myskänsla.

Jag har märkt att jag tycker lite olika om din musik beroende på vilket humör / sinnesstämning jag är. Den här satt som en smäck just nu. Måbramusik rakt ner i magen.

Tack för det!
Tack Vallhagen!
Yes jag vet det händer mig samma sak med mediaspelaren varje gång oxå.  :wacko:
Haha jag är glad att du var på humör innan du satte dig och lyssnade och är ännu gladare att mådde bättre efteråt. :D
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
fanken, ett litet tips som är behändigt när ens tråd fått månda svar: man kan svare på en, sedan gå ner i inlägshistoriken och citera flera olika.

Mycket mindre jobb :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Gillar liret mycket! Nu förstår jag vad andra menar då de säger att jag ska ändra nånting i nån av mina låtar eftersom det inte är riktigt tajt. Det är så här det ska låta!  :D :D :D

Jag gillar även oktavspelet du har på flera ställen - det ger en frisk fläkt.
Sen trodde jag för en stund att du var den Jonas som tidigare spelade i Stockholmsgruppen Änglagård, men den Jonas tror jag bor i Stockholm...

Jag kollade din profil på kontrollrummet och såg att du har länkar till låtar. Tyvärr fungerar inte länkarna alls för mig! Ska de fungera? Skulle nog vara bra om du namnger låtarna lite simplare.
Här är ett exempel som inte fungerade för mig:
http://jonasekestubbe.diinoweb.com/files/%23jh%27AV%27IAT%27O%23%20%20%23M%27ARIA%23%20%20%23T%27I%23%20%20%23H%27E%23.mp3

Tack MaxB!
Nope jag bor i Lund. :)
Hmm...ok måste kolla upp länkarna. Haha yes den länken kommer man inte långt med.  :wacko:
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Tycker mycket om det inledande envetna gitarriffet! Låtens fräckaste enskilda sak.

När den väl går igång kan jag relativt snabbt känna att det inte är det enskilda som sticker ut och fångar min uppmärksamhet. Det pågår en massa samtidiga saker och det ena avlöser det andra i ett högt och intensivt tempo. Nu är inte detta automatiskt något negativt. Istället är det den samlade kraften i helheten, intensiteten som byggs upp vilken jag dras med av. Lyssnar utan att söka ett fokus, se allt utan att fästa blicken på enskildheter som strömmar förbi och skapar intryck, för att snabbt lämna plats för något annat.

Inte förren där vid ca: 250 då gitarrsolot kommer upplever jag något tydligt stå i blickpunkten. Kompositionsmässigt känns det bra. Det blir förlösande vilket det kanske inte hade varit om det kommit in relativt snabbt.

Visst är det så att när jag lyssnar flera gånger mer kan identifiera enskildheter och starkare fokusera på dem, men det är inte styckets styrka för mig. Det är istället flödet, helheten.

Klart bra!

Älskar verkligen det där riffet!
Tackar DåligtGehör för en mycket utförlig kommentar, uppskattas verkligen! :)
Kul att du gillade riffet i början förresten.
Mvh / djonas

HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Ja attans du är verkligen bra på gitarr djonas svänger gött, gillar currystuket! B)
:D tack!
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
ja, fanken. gitarrsimulator är inte fel ord :-) låter nästan omänskligt tight! wow :)

Snygg glidning som sagt runt 260 där som wernborg sa.

jag saknar lite brötigt i mitten som smäller loss lite mer, men fanken, nu låter set som det gör o det är skitbra det också.

fantastiskt!

Tack Emu!
Menar du att du saknar mellanregister eller att du saknar nåt med en punch i mitten av låten?  :blink:
Mvh / djonas 

Nej, mixen saknar inte något :D  Jag tänkte lite mer på något sådär....tja, brötigt :rolleyes: som smäller igång i mitten, du vet sånt där kaosartat mums. som dränker normala låten lite, exploderar, för att sedan abrupt försvinna.

Men, som sagt, låten är kalas nu med :)
Hehe ok. :D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
fanken, ett litet tips som är behändigt när ens tråd fått månda svar: man kan svare på en, sedan gå ner i inlägshistoriken och citera flera olika.

Mycket mindre jobb :)
Ja just det haha, good point! :)
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Wow! Bland det bästa jag hört på forumet! Riktigt imponerad. Har varit ett inbitet fan av avancerad progg i många år. Diggat Dream Theater och liknande. Detta var eget och väldigt skickligt. Grym låt med grymt ljud. Att jag missat denna!  :wacko:

 :P

Mvh


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Wow! Bland det bästa jag hört på forumet! Riktigt imponerad. Har varit ett inbitet fan av avancerad progg i många år. Diggat Dream Theater och liknande. Detta var eget och väldigt skickligt. Grym låt med grymt ljud. Att jag missat denna!  :wacko:

 :P

Mvh
Tack Memphis!
Roligt att du tycker att låter eget. :)
Ser att du lyssnat på #jh'AV'IA:T'O# #M'ARI:A# #T'I# #H'E#, roligt. :) Om du vill höra lite mer åt metalhållet kan du kolla in min låt Riffi Biffi som jag la upp för ett tag sen; http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=5451.0
eller
http://www.myspace.com/jonasekestubbe

Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Jaa... sinnessjukt  :blink: :wacko:

Folk vet om hur jävlig du är på gura.. jag har fått många spår inspelade av dig genom åren nu.. och jag kan instämma om att du är löjligt jävla tight på gitarr... alla stilar, alla kategorier den bästa gitarrist jag nånsin jobbat ihop med, och förmodlingen kommer jobba ihop med.

Men det som jag även tycker är intressant, som inte många nämner.. är att du är en jävel på att mixa dina projekt också.

Alla ljud är jättetydliga, allt är helt perfekt mixat enligt mig .. du får alltid till det helt klockrent!

Vilket jag önskar jag hade den förmågan :=)

Svinbra jobbat som vanligt jonteponte

/Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Jaa... sinnessjukt  :blink: :wacko:

Folk vet om hur jävlig du är på gura.. jag har fått många spår inspelade av dig genom åren nu.. och jag kan instämma om att du är löjligt jävla tight på gitarr... alla stilar, alla kategorier den bästa gitarrist jag nånsin jobbat ihop med, och förmodlingen kommer jobba ihop med.

Men det som jag även tycker är intressant, som inte många nämner.. är att du är en jävel på att mixa dina projekt också.

Alla ljud är jättetydliga, allt är helt perfekt mixat enligt mig .. du får alltid till det helt klockrent!

Vilket jag önskar jag hade den förmågan :=)

Svinbra jobbat som vanligt jonteponte

/Perrra
Tack Perrra för fina ord! :D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil

Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
det inte bara låter omänskligt tight.. det ÄR omänskligt tight.....

 :o   du är helt sjuk :):):)
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Håller med memphis om att det är bland det bästa här och på sf. Lyssnat mycket på dina låtar periodvis, och det är FAN så svårt att komma med något negativt alls.

Jag menar att det alltid finns nåt i låtar man stör sig på, direkt eller efter ett tag (speciellt metal :), men du är fan kung på området.

Kul att du är från Lund också ;)
https://soundcloud.com/user7789882