Nja, inga vetenskapliga rön angående köruppställning har jag att komma med, men jag TROR att det funkar allra bäst att ha stämmorna i en salig röra, men ändå försöka få en slags balans.. Är du med?
En salig blandning och den ljusaste stämman liksom toppa det hela.. men allt är "tror". När jag sjöng i barbershopkör stod dom två tenortjejerna längst upp på varsin sida..
Hm.. eller har du ett gäng basar så ställ dom på rad längst bak, kanske ett par tre basar kan ta ett steg ner på gradängen nedanför och fördela sen ut resten efter tyck och smak -hörsel Blev du någe klokare?
Inte lättaste att laborera med 40 st körspår heller kan jag tänka, jag tyckte nog det var bra som det var nu? Soundet kanske kan jobbas med.. jaja, du får testa! Man kanske inte kan ha samma tänk i mixning som hur man ställer upp en kör i verkligheten? Blir bra det där, duger som det är nu, tycker jag
I större körer står man väl tillsammans med dom andra i samma stämma väl?
Tack för input Åsa! Jag har också för mig att, som W säger, man står ihop med sin stämma. Frågan är om man skall göra som Åsa säger och lägga sopranerna längst ut brett, och basarna i centrum, och sen spridning mellan? Får kolle lite med alla filer...
Jag tror att man kan blanda upp lite ja...eller jo...år prova. tack ska ni ha!
Oj, det var längesen jag lyssnade på denna! Gud, vad jag får rysningar! Den är ju otroligt bra, och när mixning och allt är kirrat blir den en riktig kr-klassiker! Älskar också spökkören i mellanspelet, och Bob sjunger bra, och så kören som lyfter hela låten!
Det är för övrigt en refräng som lätt sätter sig i hjärnan! Bra jobbat!
Du som outrostjärna
Kul att det ger rysningar! Jag hade samma feel när jag satt med alla i öronen och mixade, en helt otroligt känsla!
tack ska du ha, för fina ord -och körenstämmorna!
Vilket imponerande verk och vilken röst killen har! För mig skulle det vara rena kamkatzeuppdraget att mixa detta. Tycker du kommit långt här. Who am I, här är några tankar ändå: Skulle vilja ha Bob lite längre fram. Kören låter för centrerad i mitten. Dubbeltracka, fasförskjut och panna men det har du ju gjort åtminstone på slutet. Mäktig är den i vilket fall. Det långa instrumentalpartiet, är det tänkt något solo där? Kören på slutet när den är solo, uj uj, vad gött! Jag vill också ha körer! Imponerande EMU!
Tack för värdefulla synpunkter eq! Skall försöka få kören riktigt radiospot-bred om det går..kanske panna o fasförskjuta ja?
Instrumentalpartiet har ett par saxofonfiler väntandes, men trots det så kanske vi skall korta av det?
tack för fina ord, skitroligt att läsa