Forum > Demolåtar

CHROME: "Tomorrow" 020906

<< < (28/36) > >>

Emulator:
tack ska han ha!!

Ja, kören kanske bor i för stor kyrka ändå -skall se över den...sen borde wernborgs gitarrer komma närmre också, de försvinne rlite.

Undras om inte hela låten lider av lite för höga trummor och kör?

Vad menare du att det är lite för mycket som pågår runt kören? sånggrejor eller annat eller?

Vi tackar och bockar för berömmed cykeln, det har varit  slitjobb, men otroligt kul !!!!!

:wub:

cykeln:

"Vad menare du att det är lite för mycket som pågår runt kören? sånggrejor eller annat eller? "

Nja, jag vet inte riktigt - det kan vara en kombination av den stora kyrkan och olika ljud/instrument som cirklar omkring

Emulator:
ålrajt. skall se oom vi inta kan få upp lite akustikbehandling i kyrkan då ;)

tack!

Emulator:
Hm.  Ingen som har bra tips på stereobreddning av kör?

Åsa kanske har lite arrtips hur man sprider röster "i verkligheten". Basar i mitten, och sen panorera ut alla andra så att man får jämn spridning män/kvinnor också i höger/vänster??

får inte till det riktigt tycker jag...

Åsa:
Nja, inga vetenskapliga rön angående köruppställning har jag att komma med, men jag TROR att det funkar allra bäst att ha stämmorna i en salig röra, men ändå försöka få en slags balans..  :blink: Är du med?
En salig blandning och den ljusaste stämman liksom toppa det hela.. men allt är "tror". När jag sjöng i barbershopkör stod dom två tenortjejerna längst upp på varsin sida..
Hm.. eller har du ett gäng basar så ställ dom på rad längst bak, kanske ett par tre basar kan ta ett steg ner på gradängen nedanför och fördela sen ut resten efter tyck och smak -hörsel  :D Blev du någe klokare?

Inte lättaste att laborera med 40 st körspår heller kan jag tänka, jag tyckte nog det var bra som det var nu? Soundet kanske kan jobbas med.. jaja, du får testa! Man kanske inte kan ha samma tänk i mixning som hur man ställer upp en kör i verkligheten? Blir bra det där, duger som det är nu, tycker jag  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion