Forum > Demolåtar
King of the Skies
HMP:
--- Citat från: mahan skrivet 06.02.2008, 18:37:13 ---
--- Citat från: HMP skrivet 06.02.2008, 18:27:50 ---Leadsången ligger ju i mitten??? det är några fraser mest under instrumentala partierna som panorerats ut åt sidorna.. ÄR det dessa ni menar?
--- Slut citat ---
Just dom som jag menar, låter inte naturligt med nuvarande panoreringseffekt. Om solisten riskerar krocka med sologuran så panorera hellre guran en aning. :) Det snygga solot lider inte av det, och sången hålls stadigt i centrum. Låter dramatiskt för gitarristen kanske.. :P
h. johan
--- Slut citat ---
HAHA, ja, det låter jättedramatiskt för mig.. Du menar att jag ska flytta på mig för att släppa fram en sångar-jävel? ALDRIG...
Det är alltid en fajt mellan gitarrister och sångare, men i det här fallet viker jag inte undan. det är gitarr-onani-musik, o då är det sångaren som får maka på sig :)
skämt åsido... Finns det ngt annat sätt att lösa detta på? att panorera sologitarren kommer låta jättekonstigt, med tanke på att sången är bakgrundsssång!? skulle va om man la en 2a gitarrstämma och panorera ut båda... hmmm
1up:
Trevlig att höra lite Helloweeninspirerad sång! :)
Gitarrsoundet låter coolt! Både transparent och lite "radio"-effektaktigt.
Jobba lite mer med ljudet på snaren vetja. T.ex. slänga på fler snareljud uppe på det som är för att göra den mer intressant.
Vrid upp sången en aning också.
Jobba vidare med helheten. Låten är jätteskön!
mahan:
--- Citat från: HMP skrivet 06.02.2008, 18:43:47 ---[
skämt åsido... Finns det ngt annat sätt att lösa detta på? att panorera sologitarren kommer låta jättekonstigt, med tanke på att sången är bakgrundsssång!? skulle va om man la en 2a gitarrstämma och panorera ut båda... hmmm
--- Slut citat ---
Ha ha, när vi pratar panorera så menar jag inte fullt till höger eller fullt till vänster öra, det finns många positioner däremellan. Behövs inte mycket för att "krockar" ska undvikas! Så kanske en liten kompromiss här kanske... ;)
Wernborg:
--- Citat från: HMP skrivet 06.02.2008, 17:48:22 ---Hej tyck gärna till på denna låt
--- Slut citat ---
I bland ligger gitarren för högt så sången kommer lite i skymundan. Speciellt i versen.
Trumkompet haltar lite här och där. Förstår idén att göra det mer levande med virveltrumman på andra ställen än 2 och 4, men jag tror du skulle få bättre driv om du var traditionell på det området. Discohihaten i refrängen funkar inte tycker jag. Gå på riden direkt.
Sångare i bästa Helloween-stil. Nice!! Komplett med rätt klichéer som örnar och flygturer och moln och sånt.
I övergångarna mellan delarna känns som du har lite bråttom på vissa ställen. Ett lite break eller paus eller liknande på en takt kanske?
Klipp bort inräkningen.
Bra låt och fint gitarrarrangemang.
Du är välkommen att när som helst bjuda tillbaka på lite kommenterer på mina och andras låtar.
Harmonica mike:
Hej HMP.
Inte så tokigt detta..Hör ingen snedbalans i sången..1.24 in i låten..Liite skumt ljud på virveln,den låter lite kaffeburk,har ni skurit bort all botten ur virveln? Där kom snedbalansen i sången..Håller med boysen,sången i mitten.Hela mixen är väldigt diskantrik,saknar lite oomp från basen.
Schysst lirat överlag,inga "nits" där..Grymt gura solo..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida