Forum > Demolåtar

King of the Skies

<< < (5/5)

freddy:
Det låter thin lizzy i början :D

Nu har jag bara hört andra versionen. Men hihat och cymbaler hörs väldigt väldigt dåligt nu. Det är något som stör mig under refrängerna, det låter ostadigt i tempot. Kan inte avgöra om det är otajta gitarrer eller trummorna som är ostadiga. Det känns stressigt iaf.

Sen låter det väldigt kompakt om allt, nästan lite jobbigt att lyssna på. Ligger allt och pressar i mitten nu eller? Jag vill ha mer stereobredd tror jag. Det känns påfrestande nu på något vis, svårt att förklara. Är det mycket kompressor på mastern?

Sången är bra fan, vet dock inte om jag gillar sångljudet...

De snabba grejerna i gitarrsolot är vad min gitarrlärare kallade "bråttomdelar". Öva till metronom så du får in rytmiken i ditt solospel.

Mycket gnäll här. Men jag tycker du/ni har bra grundmaterial, dock behövs det finslipas.

rock on :D 

bow35:
Har lyssnat på låten två ggr nu och har redan fått ett hat/kärlek förhållande till din röst. Gillar attityden men tycker det låter väldigt spänt mest hela tiden. Sitter och väntar på att du ska ta i så mycket att det spricker. Kanske det är en väg att gå. Eller?

HMP:
tack för alla synpunkter.. det uppskattas rejält...

Ja, jag hade nog lite för mkt compressor/limiter på slutmastern.. Har dragit ned på dem lite, blir mer dynamik och inte lika ansträngande att lyssna på.

Ang det ostadiga i refrängen, gissar på att det är trummorna som stör. De stör faktiskt mig åxå, det lät bra jag programmerade dem..:) Det är nog de virvel-dubbelslagen som ställler till det. 2a refrängen tyckte jag dock själv att det lät riktigt ösigt med 2-takten...
(skall tilläggas att jag inte är trummis)

sången är superbra tycker jag med, men borde nog försöka dra ner en aning på intensiteten...  (inte jag som sjunger)...

Kom gärna med fler idéer samt synpunkter.. det är här och på det här sättet jag har lärt mig det mesta jag kan i mixväg...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion