Kontrollrummet

Visning av senaste inlägg

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Systrar och bröder! Jag har ett i-landsproblem jag vill briefa med er.

Loggar jag in på kontrollrummet visas de ungefär tio senaste inläggen i vänster spalt.
Vill jag kolla den senaste dagens nya inlägg, eller olästa inlägg sedan senaste besök - hur gör jag då?

I fönstret med den senaste trådarna, på startsidan, finns en länk som heter "Visa alla trådar med nya inlägg".
Klickar jag på den laddar en sida med texten:
Citera
Inga olästa ämnen har tillkommit sedan ditt senaste besök. Klicka här för att visa samtliga olästa ämnen.

Klickar jag på den länken laddar en sida med texten:
Citera
Inga inlägg...

 :blink:

Vad är problemet? Jag vägrar tro att ingen gör några inlägg längre.

Loggar jag in via mobilen (KR's wap-sida) finns funktionen "visa olästa inlägg" och den fungerar som jag väntar mig.
Arbetar på XLN Audio


Utloggad tsmalmbe

Den länken funkar helt bra för mig, och den är i själva verket baserad på samma  funktion som den på WAP-sidan.

Försök använda  den genast efter att du loggar in, och berätta resultatet sen.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Den länken funkar helt bra för mig, och den är i själva verket baserad på samma  funktion som den på WAP-sidan.

Försök använda  den genast efter att du loggar in, och berätta resultatet sen.

Det funkade! Skumt!  :mellow:
Det är ungefär prexis så jag brukar göra.

Kan det ha med inloggning att göra? Jag har valt att vara inloggad för jämnan. Funkar för det mesta, både på mobilen och datorn.
Arbetar på XLN Audio


Utloggad tsmalmbe

Det funkar typ såhär (jag är också konstant inloggad, om ni inte märkt det tidigare):

- Gå in på forumet, kolla senaste olästa - jag ser typ 30 och bestämmer mig för att läsa 1 tråd
- Surfa omkring på forumet, administrera eller nåt annat skit
- Gå in på forumet, kolla senaste olästa - jag ser endast de som skrivits sen jag senasta använde länken

Alltså, olästa trådar "reseteras" på  något sätt när man är inne och kollar på den länken (unread).



.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Det funkar typ såhär (jag är också konstant inloggad, om ni inte märkt det tidigare):

- Gå in på forumet, kolla senaste olästa - jag ser typ 30 och bestämmer mig för att läsa 1 tråd
- Surfa omkring på forumet, administrera eller nåt annat skit
- Gå in på forumet, kolla senaste olästa - jag ser endast de som skrivits sen jag senasta använde länken

Alltså, olästa trådar "reseteras" på  något sätt när man är inne och kollar på den länken (unread).





Inte för mig.

För mig försvnner inga trådar från "Trådar med nya inlägg" som jag inte öppnat och läst. Dom försvinner därifrån först när jag läst dom eller klickat på länken "Markera alla ämnen på samtliga tavlor som lästa".


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Det funkar typ såhär (jag är också konstant inloggad, om ni inte märkt det tidigare):

- Gå in på forumet, kolla senaste olästa - jag ser typ 30 och bestämmer mig för att läsa 1 tråd
- Surfa omkring på forumet, administrera eller nåt annat skit
- Gå in på forumet, kolla senaste olästa - jag ser endast de som skrivits sen jag senasta använde länken

Alltså, olästa trådar "reseteras" på  något sätt när man är inne och kollar på den länken (unread).

Ja, det är så jag förväntar mig att det ska funka.
När jag gick in på KR idag visar första sidan de 10 senaste inläggen. Det första jag gör är att klicka på "visa alla trådar med nya inlägg". Ny sida laddas med texten:
Citera
Inga olästa ämnen har tillkommit sedan ditt senaste besök. Klicka här för att visa samtliga olästa ämnen.

Wohin?  :blink:
Det konstiga är att länken funkade som den borde göra igår (se inlägget ovan). Jag gjorde då som jag alltid brukar göra, dvs som jag gjorde alldeles nyss.

Jag känner att min felsökningslogik inte kan hjälpa mig med det här. Här krävs lite erfarenhet eller livlig fantasi.
Arbetar på XLN Audio