Forum > Demolåtar

(parentes) - My whine won't lift your spirit*Uppdaterad 080209*

(1/3) > >>

Stolle:
LÅTNAMN:             My whine won't lift your spirit
ARTIST/GRUPP:      (parentes)
GENRE:                 Psykadelisk depp flumm
LÅTLÄNGD:            5.17
KOMPOSITÖR:        (parentes)/Stolle
EV. MEDVERKANDE: Kristoffer - sång, leadgitarr, synth. Henke - gitarrer. Robin - bas. Erik - trummor.
INSPELNINGSÅR:     2007
FORMAT:               mp3
Låten: http://www.parentes.nu/Majj%20Wajjn080208St%E4mmor.mp3

Hej hej kompisar!
Har suttit och mixat denna nu på förmiddagen. Tror jag är nöjd nu och redo för "mastring".
Fast det är väl säkrast att kolla läget med er först.
Låtstrukturen är lite speciell: sång, musik, sång. Inga verser/refränger här.
Sången är medvetet dov/otydlig. Gillar att man inte hör texten så bra. Jag är hemlig! ;)

EDIT* Ny version av låten 080209 återfinnes här:
http://www.parentes.nu/Majj%20Wajjn080208St%E4mmor.mp3

Light Head:
Tycker inte att det låter så bra med det "dova" på sången. (Får inte känslan av att det låter bra, snarare att det är något fel på din mic.)

Lite långt intro, trots att det inte är så många takter, men gitarrspelet är lite enformigt.

I vilket fall så är det en skön känsla i låten och ljudkvaliteten är det inte något större fel på. Kanske några frekvenser som ringer lite för högt och mycket.

Jag skulle gärna höra mer sång....

Bra låt och "inställsamma" harmonier, sångmelodin hänger kvar en stund efter låten.  :-)

jay thomas:
Gillar mycket. Är i rätt stämning för att låten skall komma till sin rätt. B)

Stolle:

--- Citat från: Light Head skrivet 05.02.2008, 16:07:56 ---Tycker inte att det låter så bra med det "dova" på sången. (Får inte känslan av att det låter bra, snarare att det är något fel på din mic.)

--- Slut citat ---
Attans också! Du kan ju ha rätt om detta, men jag behöver nog lite distans till mixen innan jag kan bestämma mig om du har rätt eller inte. Får fundera lite.
Tack annars LH och JT för att ni lyssnade. Jäklar vad snabba ni är! Har ju precis slängt upp den. :)

jay thomas:
Ibland så....  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion