Forum > Färdiga produktioner

karl - wash away the past

<< < (2/11) > >>

Hellpig:
Tycker att stråkarna är lite för 'på', de dyker liksom bara fram så konstraterande mot resten av musiken. Det är kanske bra men jag tycker de bryter av aningens för hårt. Ett lite mer "mystiskt" arrangemang hade varit snyggt också... tänker de lugnare låtarna på Zeppelins "IV", kanske ger lite mer handfast hint om vad jag menar med "mystiskt arr". Kanske. Din sång är skön - som vanligt. I mina öron är det en lovande start som skulle mått bra av lite mer jobb men det är en skön låt med bra text.

karl:
Ja...kanske lite för mycket...men i bilen låter det OK ;) tror jag behåller bredden men kanske dubblar i mitten?? tack för lyssningen
/ karl
--- Citat från: Wernborg skrivet 14.03.2007, 21:51:57 ---Skön låt. Blev lite scitzofren när rösterna ligger så väldigt pannade. Hade nog gärna tryckt ihop dom lite för att få det mer sammanhållet.

Bra gitarrspel och skön sång som vanligt med Karl. Fina stråkar.

--- Slut citat ---

karl:
tackars egghuvud...kul att du är med igen...Ja det kanske finns att göra på trummfronten men jag tycker det börjar ganska soft och fortsätter lite livligare..får se... menar du akustiska eller elgurkan på melodin(som från början kom på gitarr)??? jag tror också sångljudet funkar alltmer och du har ju hört mig från början och har den referensen med dig ;) tnx / karl
--- Citat från: egghuvud skrivet 14.03.2007, 22:07:37 ---Hej karl. Snygg låt Det var ett tag sedan jag orkade höra på demos, men nu börjar jag känna mig sugen igen.

Jag gillar verkligen utvecklingen av ditt sound. Ett par småsaker tycker jag. Dels blir trummorna lite för monotona, Sedan är jag inte säker på att jag tycker att gitarren och stråken harmonierar med varandra i melodifiguren. Jag skulle nog släppa gitarren och låta den sköta kompet och förlägga figuren helt till stråkarna. Stråkarna blir också nästan lite väl dominanta i förhållande till resten av ljudbilden. Lite mer reverb på gitarren skulle få in och fram den i ljudbilden mer. Sången är kanon. Precis lagom mycket och lagom långt fram. lite väl långa exprementiella partier Var blev pianot av t e x. Försvann det bara?

--- Slut citat ---

Lindeberg:
Helt underbar stämning som vanligt i dina låtar! Jag instämmer i kritiken av den lite väl kraftiga panoreringen av rösterna. Pianot förtjänar att höjas tycker jag, ödesmättat ;)
Annars finns det inget att klaga på tycker jag. Behöver flera lyssningar så att arret sätter sig!

Ha det!

/Johan Lindeberg

karl:
Hellu e......Vad är en demo eller färdig demo?? demonstration, jag är väl kvar i dåtiden då en demo var en demo...är kluven........ska väl plita ihop en tredje och ev. en fjärde vers också...jobbar vidare och du har nog rätt, skulle ha postat i halvfärdig....tnx / k.
--- Citat från: equality skrivet 14.03.2007, 23:34:30 ---Bara lyssnat nåt varv. Skön nerv i låten. Stråk/gitarrfiguren helskön. Håller med egget om att stråkarna kan sköta den själva. Måste nog hända lite mer om den skall hålla uppe mitt intresse i närmare 4½ minut både musik- och textmässigt och är det verkligen en "färdig demo"?

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion