Forum > Färdiga produktioner
karl - wash away the past
karl:
tnx Kenta...du kan få signa mig :)....kul att du gillar.../ karl
--- Citat från: Kenta K skrivet 29.03.2007, 00:23:01 ---Riktigt snyggt! Jäkla fin prod och arr är ju enormt bra! Och låten är ju skitbra!
Varför är det inte någon som signar dig? ? ? :blink:
--- Slut citat ---
tnx DG för lyssning...problemet när man komponerar ensam är ju att man aldrig får mothugg så jag uppskattar verkligen kritiken som gör det möjligt att komma vidare. tnx / karl
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 29.03.2007, 03:57:06 ---Gitarrversionen kändes som ett riktigt lyft. Inte bara för gitarrinsatsen som satt riktigt bra utan också för att du skruvat till mer värme och kropp i ljudbilden. Nu är den värme och fyllighet som präglade dina tidigare (pre nya monitor) låtmixar nästan tillbaka fast med en större klarhet/tydlighet. (Dock lite metallkänsla fins det här och var. Kanske medvetet?).
Gitarren gör som sagt riktigt bra insats. Tar låten in på en ny sidoväg istället för att bara snyggt fylla i lite sådäringa snyggt du vet.
Nu fick jag ju inte någon may-this-be-love-gitarr där i slutet men man kan inte alltid få allt.
--- Slut citat ---
equality:
Börjar nästan tröttna på mig själv vad gäller mina superlativer till dina låtar. Men återigen, tycker att denna platsar högt, högt på en rangordnad Karl-låtlista. Något som jag aldrig skulle våga mig ge mig in på ö h t. :rolleyes:Tycker elgitarren bidrar med en del jättesnygga grejer men vill inte ha den med i stråk-akkegur-figuren. Sista minuten känns något överflödig. Kan gärna sluta vid 03:34 men utan det lite larviga korken-ur-ljudet.
karl:
--- Citat från: equality skrivet 31.03.2007, 16:19:07 --- larviga korken-ur-ljudet.
--- Slut citat ---
Hur låter det ??? :D B) <_< :rolleyes:
mahan:
Har på känn att jag kommenterat denna låt tidigare, men please saknar den härliga stråken från 0:13 till 0:31 , sätt in den nån annan stans eller åtminståne i slutet av låten på nytt. den har så jättefint, underbart sound, använd den :)
Härligt jobbat . wow!
h. mahan
equality:
--- Citat från: karl skrivet 31.03.2007, 21:44:45 ---Hur låter det ???
--- Slut citat ---
03:34-36 -_-
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida