Forum > Demolåtar
Nose Cream - Safta bär
egghuvud:
Tja jag gillade iallfall. Jag fick lite yellowjackets vibbar. Fast det är inte lika slickt och det är väl ett plus. Harmonierna som du själv nämnde är starka och jag gillar melodierna. Tycker faktiskt att du får till det bra.
Möjligen är det lite grötigt ibland som flera påpekat. Lite mer nyanser kanske - partier med lite tommare komp eller så. Skulle kanske lyfta ett par snäpp med lite sång på. En snygg tjejkör som ylar lite. :)
Dividend:
Tycker också det var en trevlig lyssning, lite mer som popjazz, med betoning på pop. Sälj till Norah jones ;)
Inte ofta så snygg jazztrumpet här omkring :)
stajo:
Hej
Tycker inledningen är lysande =). Alltså kan du inte plocka den och sedan göra en häftig pop-låt i stil med pingpong låten... nu kändes det som det blev lite dansbandsjazz och det är ju inte min musiksmak så jag blev lite besviken. Nä men inledningen är viktig för att fånga intresset och här har du en kanon som jag vill att du förvaltar bättre. Annars är det ju så klart väldigt kompetent spelat det andra också och smaken skiljer ju sig...
/S
Wernborg:
--- Citat från: Emulator skrivet 11.02.2008, 00:46:13 ---hm. alltså, jag tycker inte den är sådär jävla överdålig? Nu är jag ingen jazzkonnesör, men för oss som inte lyssnar känns den ändå som lite tillskruvad pop eller något, alltså, något som många borde kunna lyssna på.
lite sång så...
--- Slut citat ---
Inte överdålig :lol:
--- Citat från: Hmike ---Guran och saxen krigar om utrymmet bl.a...separation ett måste..Ruskigt häng på saxen,kapa två kilo reverbsvans..
Väldigt blandade reverb prylar..Vissa insatser låter kort och nära,andra är på väg till månen -saknar lite samspel i mixen reverb mässigt.Några instrumental insatser på guran ligger alldeles för lågt i ljubilden,höj och panorera ut dom,ifall du skall ha med allt liret på final mixen..
Kör rubbet genom ett master reverb,och små krydda lite här och där för fina effekter - då blir detta skitbra.
Liret guld som vanligt,låten..nnjjaaaääooo för fanken - det svängde.
--- Slut citat ---
Får kika på vad jag gjort med reverben. Kan mycket väl tänkas va en enda röra där. :wacko:
Kul att låten njaoog funkar.
--- Citat från: Hmike igen... ---Läst då..
Jag tycker stycket funkar rätt bra.Inte direkt nåt banbrytande om man ser till vad som finns i jazz världen,men det behöver ju inte vara så heller.Jag tycker oxå att det finns en liten pop slev i detta,skruvar du till mixen så kommer det nog att växa.Jag "hörde" en del finingar i "dimman" på guran...
Sång?..Nja,funkar bra för mig så här efter lite mixeri..
--- Slut citat ---
:o Lät det annorlunda när du läst de andras kommentarer ;)
Bra att det funkar utan sång också. Det var ju ändå så den skrevs, hehe.
--- Citat från: Yllet ---Tja inget fel på denna låten, även om den går mer eller mindre obemärkt förbi. Den hade passat utmärkt till en 70-tals snutserie med lite halvtasikga b-skådisar. Och det är inte fy skam!
--- Slut citat ---
Tack. Hissmusik tillsammans med deckarsjazz diggar jag skarpt så - Tack!
--- Citat från: egghuvud ---Tja jag gillade iallfall. Jag fick lite yellowjackets vibbar. Fast det är inte lika slickt och det är väl ett plus. Harmonierna som du själv nämnde är starka och jag gillar melodierna. Tycker faktiskt att du får till det bra.
Möjligen är det lite grötigt ibland som flera påpekat. Lite mer nyanser kanske - partier med lite tommare komp eller så. Skulle kanske lyfta ett par snäpp med lite sång på. En snygg tjejkör som ylar lite.
--- Slut citat ---
Yellowjackets :wub: Gröten får jag äta upp.
Tjejkör, ingen dum idé. Tack för feed.
--- Citat från: Dividend ---Tycker också det var en trevlig lyssning, lite mer som popjazz, med betoning på pop. Sälj till Norah jones
Inte ofta så snygg jazztrumpet här omkring
--- Slut citat ---
Kul. Tack för beröm. Trumpet är en sax. ;)
--- Citat från: stajo ---Tycker inledningen är lysande =). Alltså kan du inte plocka den och sedan göra en häftig pop-låt i stil med pingpong låten... nu kändes det som det blev lite dansbandsjazz och det är ju inte min musiksmak så jag blev lite besviken. Nä men inledningen är viktig för att fånga intresset och här har du en kanon som jag vill att du förvaltar bättre. Annars är det ju så klart väldigt kompetent spelat det andra också och smaken skiljer ju sig...
--- Slut citat ---
Det där är en tokbra idé. Även om herr Iglesias är det värsta jag vet så är det ändå ett gott sväng i den låten. Får bli ett helt eget sidospår tror jag.
Mange tack alla.
equality:
Har du dator? :lol: Lyssnar på versionen i spelaren. Här finns både känsla och skickligt hantverk. Tycker det drar loss bra med fusionstuket från saxsolot. Lite som Michael McDonald joinat gamla Chicago, Blood Sweat & Tears eller varför inte CCR. Melodiskt en hel del snyggheter och nåt som låter refräng The Ark Calleth You Cometh I. Ursäkta all namedropping. Svänger bra och ser fram mot sångversionen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida