Forum > Färdiga produktioner
Dividend - The only thing that matters (fd End of the Journey)
Wernborg:
Kändes inte så "end of the journey", mer som "on my way". Eller Love theme.
Bra tema som kommer till sin rätt först när stråkarna spelar det. Lite anonymt i början med pianot där temat vävs in i kompet på pianot. Separera pianot med nån oktav emellan komp och melodi kanske?
Gott jobb.
Dividend:
Skall testa lite separation ;)
Tack för lyssningen!
Memphis:
Fick lyssna några gånger för att kunna kommentera. :)
Härlig atmosfär över låten. Pianot i introt var inte jättebra o tajt men sedan blev det bättre :)
Sköna stråkar, kanske skulle jobba lite mer med dynamiken.. typ göra automation på volymen eller variera attacken på tonerna..och lite höga i volymen totalt sätt tror jag.. flöjterna var sköna, men lite för mycket reverb för min smak.. Mäktigt i slutet. Är svag för sånt... det vet du.. :lol:
Försökte vara ärlig och konstruktiv :)
Bra jobbat!
/Memphis
Dividend:
--- Citat från: Memphis skrivet 04.02.2008, 23:16:38 ---Fick lyssna några gånger för att kunna kommentera. :)
Härlig atmosfär över låten. Pianot i introt var inte jättebra o tajt men sedan blev det bättre :)
Sköna stråkar, kanske skulle jobba lite mer med dynamiken.. typ göra automation på volymen eller variera attacken på tonerna..och lite höga i volymen totalt sätt tror jag.. flöjterna var sköna, men lite för mycket reverb för min smak.. Mäktigt i slutet. Är svag för sånt... det vet du.. :lol:
--- Slut citat ---
skall mixtra med de saker du nämner :)
--- Citera ---Försökte vara ärlig och konstruktiv :)
--- Slut citat ---
Bra att vara båda sakerna :)
Tack skall du ha!
Dividend:
Bifogar ver3, vissa kompositionsmässiga ändringar bl a på slutet. Vet inte om det funkar som jag tänkte mig :blink:
Flöjten utbytt mot klarinett. Delayet väck eller grönt? :)
Testade lite separation på pianot, utan att riktigt gilla det förutom på ett parti, där pianot är ensamt instrument... Automation på volymen. Låten är klickad på 1 timme i ursprungsutförande så funderar på quantizern på t ex timpanina..
Några råd och upplysningar om denna senaste verre? :)
ADMIN EDIT:
Nya versioner ersätter det tidigare i första inlägget.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida