Forum > Färdiga produktioner
Dividend - The only thing that matters (fd End of the Journey)
jay thomas:
Nu lyssnade jag bara på den första version men vilket ljudlock som låg över det hela. Låten i sig var kalas men väldigt murrig i mina öron.
Den andra versionen: pianot bumlar bitvis, framförallt i solopartierna, stör mig på det. Fortfarande finns "lockljudet" kvar från 1:45, kan det vara en djupkör? För min del är det för många ljud på en gång, finns ingen distinktion.
Annars mysig Kinalåt.
Dividend:
--- Citat från: jay thomas skrivet 05.02.2008, 11:56:39 ---Nu lyssnade jag bara på den första version men vilket ljudlock som låg över det hela. Låten i sig var kalas men väldigt murrig i mina öron.
Den andra versionen: pianot bumlar bitvis, framförallt i solopartierna, stör mig på det. Fortfarande finns "lockljudet" kvar från 1:45, kan det vara en djupkör? För min del är det för många ljud på en gång, finns ingen distinktion.
--- Slut citat ---
Det är en djupkör. Glömt att eq:a, men möjligt att det förra "enklare" arret var bättre? Möjligt att murrigheten beror på högtalare? (vad vet jag, vad vet jag) Kan testa att istället för en bas-kör ha något snäppet över ;)
jay thomas:
Hmm, sorry glömde berätta att jag lyssnar i lurar. Dock brukar även djupa bastoner vara obumliga i lurarna.
Dividend:
--- Citat från: jay thomas skrivet 05.02.2008, 12:13:05 ---Hmm, sorry glömde berätta att jag lyssnar i lurar. Dock brukar även djupa bastoner vara obumliga i lurarna.
--- Slut citat ---
Kan ändå ligga något i det du säger, skall nog sänka kören i mixen och testa eq på den. Tack för lyssningen!
1up:
Kollade på 1/3 av Lawrence of Arabia igår. De resterande 2/3-delarna ligger i pipen. Vad har det med saken att göra? Jo, End of the Journey skulle passa i den filmen...
Förmågan att skriva teman och skapa olika partier som obemärkt flyter över i varandra är en egenskap jag är avundsjuk på dig på. :( :)
Eftersöker mer följsamhet. En mer gedigen samspelt massa av orkesterljud som böljar fram känslor. You'll get there. *nickar*
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida