Forum > Demolåtar
Livet - Roboseal & Åsa
Åsa:
LÅTNAMN: Livet
ARTIST/GRUPP: Roboseal
GENRE: ballad /rock /pop?
LÅTLÄNGD: 4:21
KOMPOSITÖR: Roboseal
PRODUCENT: Roboseal
EV. MEDVERKANDE: Sång Åsa Wetter
INSPELNINGSÅR: 2007-2008
FORMAT: mp3
:) Den här låten har ni hört förut, nu har jag testat att lägga sång på den..
Sången är rätt hastigt insjungen så tyck gärna till, jag har lite saker på känn redan.. Robert ska ev göra nåt åt trummorna och funderar även på lägga till något stråkcrescendo i refrängen.
Så varsegoda att lyssna och tycka!
david.roennlund:
låttitel i rubriken tack :P
SvartSaft:
Vackert! Mycket vackert! :wub:
Riktigt bra låt, och sången gör sej kalas på svenska!
Snyggt inspelad sång också!
Tack för en trevlig låt!
Åsa:
:wub: Tack!! Och varsegod! Kul att se dig :D
Emulator:
fanken att ni postar sånt här som man får samtliga medlemmar efter sig om man sågar lite i :angry: ;)
den är fin. Snarare stämning än låten, låten känns lite för "vanlig". Ok inget fel på "vanlig" men det finns 13 pianoballader med vacker sång på dussinet låtar.
trummorna borde bortbortbort. markera speciella händelser i musiken med bakvända cymbaler (eller cymbal spelade med vadderade stockar ala symfoniorkester). Kanske någon golv puka som gör "boium" någon gång. Som det är nu har trummorna ihjäl låten ;)
Pianot är fint spelat, men kansek skulle kunna må bar av färre toner här o var, för att de mer djup till stycket?
Sången då?
det låter ju vackert, du sjugner med större dynamik nu än i tidiagre ballader, vågar dig ner på "lågenergi-sång" på ett helt annat sätt. Kanske du skulle testa med olika typer av artikulering på olika platser? dramatiska delar så sjunger du med bredare mun så det låter mer "urgent"- På mer "livet tar oss till nya platser"-neutrala strofer så behåller du klangen som finns nu.
sista varvet lyssning föder en ny ide: bara lite stråkar och åsa i inledningen? några strofer...sedan cymbal"fade-in" eller vad det nu kallas på orkesterspråk, och pianot börjar stillsamt. mot slutet åker vi stråkkvartet mec cello, altfiol + två fioler.
hur grinig jag än låter så låter det väldigt fint.
....men eftersom det kan bli oändligt mer intressant så kände jag att jag ville delge dessa tankar.
/grinolle
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida