Forum > Demolåtar
Sorgsen sak (Yttligare något tillfilat))
Dividend:
Jösses, den där rösten lät nästan verklig, och samman med den övriga ljudbilden lite Miss Kittin som nån sa. (80-talssynthpop band med helmysko texter)
Mysig stämning du fått till här helt klart. Svårt att sära på vilka ljud som är vilka, det flyter ihop på ett nästan avancerat sätt.
Hade funkat i en Arthur C clarke filmatisering. MYCKET scifi-liknande stämning.
SYNTH:
Tack för era synpunkter har nu filat till ytterligare ser vad ni tycker nu! :)
Intressant hur olika vi bedömer musik och upplever det. :)
SYNTH:
--- Citat från: Dividend skrivet 05.02.2008, 14:11:23 ---Jösses, den där rösten lät nästan verklig, och samman med den övriga ljudbilden lite Miss Kittin som nån sa. (80-talssynthpop band med helmysko texter)
Mysig stämning du fått till här helt klart. Svårt att sära på vilka ljud som är vilka, det flyter ihop på ett nästan avancerat sätt.
Hade funkat i en Arthur C clarke filmatisering. MYCKET scifi-liknande stämning.
--- Slut citat ---
Hittade texten på http://www.lyricz.net/ fast givetvis glömde jag spara den så jag kommer inte vem som har gjort den klantigt
är bara förnamnet hmmmr. :rolleyes:
SYNTH:
--- Citat från: Stolle skrivet 05.02.2008, 14:06:12 ---Det här tilltalar mig mycket! Låter lite Chroma key/Kevin Moore.
Tycker den låter ganska färdig.
--- Slut citat ---
Inte riktigt än, har sänkt något padljudet kändes lite påträngande förhoppnings vis bättre nu. :)
SYNTH:
--- Citat från: Light Head skrivet 05.02.2008, 13:45:41 ---Autechre i slow motion?
Det låter eget och fantasifullt. Gillade inte riktigt BD.
Först när jag hörde rösten så hajjade jag till, hmm, har använt delar av frasen själv med samma röst... bl.a. "Until the end of time" (det låter som AT&T labs, eller?)
De höga frekvenserna är något dominerande.
Skönt!! Befriande att du inte följer några givna mönster. Syntljuden är jäkligt inspirerande.
--- Slut citat ---
Tack gillar att testa mej fram sen är min Alesis micron en kul synth har haft en ION innan, som jag sålde men saknaden blev stor
så det blev en liten micro istället med samma goa ljud fast något bätte med mer effekter till ljuden än storebror.
Får ser nu i veckan när min nya synth kommer en Korg Radias vad jag kan får till för mer skoj med den tillsamman.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida