Kontrollrummet

Per-Erik Rosqvist - Chinese Kung Fu

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
LÅTNAMN: Chinese Kung fu
ARTIST/GRUPP: Per-Erik Rosqvist (Dividend)
GENRE: synthpopskinesmusik med elgitarr ;)
LÅTLÄNGD: 3:30
KOMPOSITÖR: Per-Erik Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Jahopp slänger upp den här gamla slagdängan på färdiga. Några åsicts or other thangs? ;)
(Sången är nu definitivt borttagen, pga demonstrationer i Beijing, Shanghai, och Nanjing ;)
« Senast ändrad: 17.01.2008, 10:42:54 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
LÅTNAMN: Chinese Kung fu
ARTIST/GRUPP: Per-Erik Rosqvist (Dividend)
GENRE: synthpopskinesmusik med elgitarr ;)
LÅTLÄNGD: 3:30
KOMPOSITÖR: Per-Erik Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Jahopp slänger upp den här gamla slagdängan på färdiga. Några åsicts or other thangs? ;)
(Sången är nu definitivt borttagen, pga demonstrationer i Beijing, Shanghai, och Nanjing ;)

Pianot i inledningen bär en viss aura av societet, eller thematisk styrka kanske vi ska kalla det. Det finns något där med liv i. När brasset kommer (som är snyggt), blir ljudbilden lite annorlunda. Den där känslan ändras. Så här går tankar om att göra något med brasset med reverb/delay? så att den där inledande känslan räcker kvar lite längre.

För mig är det ett fint bakgrundsstycke, ljudatmosfär att sälja till en nytänkande kinarestaurang elker som butik som säljer varor därifrån?


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Pianot i inledningen bär en viss aura av societet, eller thematisk styrka kanske vi ska kalla det. Det finns något där med liv i. När brasset kommer (som är snyggt), blir ljudbilden lite annorlunda. Den där känslan ändras. Så här går tankar om att göra något med brasset med reverb/delay? så att den där inledande känslan räcker kvar lite längre.

Öh vad menar du nu? Saknas reverb?.. Aha tror jag förstår vad du menar. Drog mig för att ha delayet på annat än piano, som ju är "staccato" av naturen s a s ;) Blir knepigare kanske att få det bra på långa toner, kanske.. eller tja skall testa med delay med liten feedback ikväll.

Citera
För mig är det ett fint bakgrundsstycke, ljudatmosfär att sälja till en nytänkande kinarestaurang elker som butik som säljer varor därifrån?

Jäpp Bu Dong Restaurang här i krokarna spelar den hela dagarna ;)
https://soundcloud.com/user7789882


jay thomas

  • Gäst
Härligt! Det "pruttiga" brasset associerar jag till kinesisk/orientalisk musik definitivt. Att käka till detta blir nog lite knepigt men bra är det.  :)


Kör du EWQL?


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Härligt! Det "pruttiga" brasset associerar jag till kinesisk/orientalisk musik definitivt. Att käka till detta blir nog lite knepigt men bra är det.  :)
Kör du EWQL?

Jäpp, EWQL för orkesterljuden här.
Hehe :) Tack skall du ha!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag är otroligt svag för sådant här. Det är bara så coolt. Kanske skulle jag försöka få fram lite mer bas i mixen eftersom det känns ganska tomt i de nedre regionerna. Den distade gitarren kunde gärna få ta lite mer plats. och reverbet på blåset känns lite flåsigt ibland. men annars är det rakt av toppen  :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jäpp, detta är ett gammalt projekt som jag borstat av. Ser nu bristen på bas på sina håll  :blink: Det trodde jag typ inte. Och på färdiga har jag lagt den till råga på allt :rolleyes:

Tack för lyssningen och kul att den gick hem! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
Den är väldigt speciell, jag hade hoppats på att den kom igång mycket snabbare, för att sedan lungna ner sig lite och i mitten
och en riktig fet roundkick för att sluta i segercrescendo  ;)

keep up the good work.
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Den är väldigt speciell, jag hade hoppats på att den kom igång mycket snabbare, för att sedan lungna ner sig lite och i mitten
och en riktig fet roundkick för att sluta i segercrescendo  ;)

keep up the good work.

Tack :) Skall se vad jag kan göra i helgen :) Gillar dispositionen själv, den överraskar folk liksom.. ;) Men skall som sagt se i helgen om jag kan förbättra soundet åtm. med roundkick eller gonggongar eller vad som faller mig in ;)
https://soundcloud.com/user7789882