Kontrollrummet

track 18

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Ett del av ett projekt som jag håller på med...tanken är att det ska resultera i en fullängdare. Denna var uppe en kort stund på studios forum. Detta är absolut slask, omixat och rått...men faller inom katerogin "slammerthrash/speedcore" vilket är en väsentlig del av mina rötter. Nuvarande gitarr- och trumljud är inte det avsedda så ha överseende... :D

LÅTNAMN:            track 18
ARTIST/GRUPP:     slaptap
GENRE:                 slammerthrash/speedcore
LÅTLÄNGD:           2:56
KOMPOSITÖR:       slaptap
PRODUCENT:        slaptap
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT:               192 kbpm mp3

edit: tog bort länk
« Senast ändrad: 05.04.2007, 21:22:08 by slaptap »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Som jag skrev då...detta e bra spelat, sprängfyllt av energi och kan blir skitbra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Låter som det skall även om det är en slask, strukturen menar jag då. Tycker att trummorna är lite hysteriska men det brukar de väl vara i sån här musik så det är egentligen en meningslös kommentar. Det skulle vara spännande att höra fortsättningen, med bättre mix, gitarrljud etc. Pod XT var det väl du skulle köpa? ;)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Apropå detta med trummot.....det skulle vara kul att höra den höör typen av musik utan trumma hysterica.

BAra lite schyssta, typ hårdrockstrummor....tunga saker?
https://soundcloud.com/secondary-protocol




Utloggad tsmalmbe

Med lite seriös mixning, och sång och bas blir det bra. Hysteriska trummor skall det ju vara.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Fan får lite bergsbestigar vibbar av trummorna studtals;)
gillar energin..O tightheten. o attityden hoppas på en spännande resa till det färdiga resultatet..
som vanligt  djävla bra :D
att leva är att dö


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Bör påpeka att den här slasken kom upp som ett litet förtydligande till den här tråden: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=66.0
;)


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Fullt ös här...sweet. Trummorna är lite väl framträdande i mixen men annars låter det nice även om det bara är en slask. En sak som jag tänker på angående ditt gitarrspel är att det tidvis låter lite stressat, speciellt på riffet t.ex. vid 0:21...testa att våga hänga mer i ackordbytena och i accentueringen så kommer det att gunga ännu mer. :D
Good work so far
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
En sak som jag tänker på angående ditt gitarrspel är att det tidvis låter lite stressat, speciellt på riffet t.ex. vid 0:21...testa att våga hänga mer i ackordbytena och i accentueringen så kommer det att gunga ännu mer. :D
Good work so far
Mvh / djonas
Jepp, jag är ju inte gitarrist...och definitivt inte så pass flink i fingrarna som jag var för 20 år sedan... :(
Dessutom var det inte tänkt att det var jag som skulle spela gitarr på det här heller...men nu verkar det bli så... :lol:
Tack för tipsen...ska testas...;)


Utloggad butte

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Berätta hur du gjorde trummorna!


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Berätta hur du gjorde trummorna!
De har jag "duttat" in med musen i "trumrullen" i mitt gamla Sound Studio Pro och exporterat som MIDI.
Därefter importerat MIDI-filen i Samplitude, kopplat in Battery och routat ut trummorna på enskilda kanaler. :)


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
attans vilket drag..

grymt spelat..men jag saknar basen!
och när det gäller den borde du ju vara på hemmaplan!!

 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Gött drag!.......råa gitarrer!
Låter bra som tusan!  :D


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Gött röjj!
Trummorna är väl framträdande men det har ju redan påpekats.
Tycker mig känna igen trumljuden. Är det drumkit from hell 1 ljuden du laddat in i battery?


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
attans vilket drag...men jag saknar basen!
Så långt har jag inte kommit... :ph34r:
När jag lägger gura så tenderar basen att bli väldigt snarlik denna (jag spelar ju basens riff på guran)...så önskeläget är fortfarande att få tag på lämplig gitarrist... :P
Gött röjj!
Tycker mig känna igen trumljuden. Är det drumkit from hell 1 ljuden du laddat in i battery?
Nästan 100% säker...det är ett tag sedan jag gjorde denna "mall" i Samplitude...men jag kan kolla efter för säkerhets skull vid tillfälle... :)
Det är så smidigt att kunna slaska in lite trumprogg och riff när "bordet är dukat"...och efter ett tag så glömmer man bort alla förinställningar man har gjort... :ph34r:


Utloggad G.

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
Låter bra som fan, synd bara att trummorna ligger så högt. Förstår naturligtvis att den inte är färdigmixad, men det blir lite svårt att höra gitarren.

Bra jobbat! Vill höra mer!


KillwithSkill

  • Gäst
Jävlar! En skitig vajjerbas med taggtrådssträngar på det så....  :)
Gärna en grind på trummorna på nåt ställe.