Forum > Färdiga produktioner

Unifaun - Birth of a Biggie

<< < (2/7) > >>

Nad:
Hej!

Som Du och andra säkert förstår tar en sådanhär historia lite tid att få ihop. :)
Man går tillbaka och ändrar och ändrar i ljudbilden och efter ett tag spyr man.
Nu behövde jag ett break och lite distans till hela grejen och låter Er få komma
med värdefulla synpunkter, som vi kommer att summera upp och göra en utvärdering på.
Har märkt att det låter väldigt olika beroendes på vilka monitorer/högtalare man lyssnar i.
Men det skall låta bra i alla tycker jag! Eller hur?
Iallafall, jättetack för kritiken, det uppskattas varmt!

Mvh,
Bill Collins :)

--- Citat från: Emulator skrivet 03.02.2008, 17:35:27 ---oh, är det Bill Collins eller någon som sjunger, för det är jäkligt nära Phil ;)

Np, snyggt gjort tycker jag, enda som jag "slår ner på" är kanske at sången hörs lite dåligt, och pukorna bumlar in för hög volym ibland. eller nån basig trumma iallafall.

Bra genesis-aktig musik gjorde med skicklighet,noggrannhet och lekfullhet!

NI bör se över lite nivåer pa de små roliga saker som ramlar in här o var. de sticker ut lite grann...

men ändå, skitbra!

välkommen hit!

--- Slut citat ---

Nad:
Hej! Tack Tony...Banks hälsar också och tackar!  :rolleyes: ;)
Den i introt kunde få vänta? Hur menar du nu då? Skulle den komma senare i
låten och vilken menar Du?  :unsure: Jättenyfiken!
Menar Du guran i verserna eller vilken? Jag tycker själv att den kanske är lite svag.
1000 tack för feedback och kritik!

Nad

--- Citat från: ynot skrivet 03.02.2008, 18:37:45 ---tony baks är med på banan med helt underbart lir. sågen är någon snygg korssning mellan phill o perter mest tidig gabriell kanske. Saknar guran liten som kunde få lyftas fram i mellan partierna.
Takt vändningar sitter bra med den i introt kunde få vänta för min del. Körerna sitter skit bra.
diggas o lyssnas..

tony

--- Slut citat ---

ynot:
hog mest att hoppa över den takt vändningen...
gurorna överlag.  kaske att den går med en synt på några toner på sticket men högre överlag :)

tony

Nad:
OK, Tack! Jag ska tänka på det. Någon sa att sången låg för svagt också.

--- Citat från: ynot skrivet 03.02.2008, 21:59:22 ---hog mest att hoppa över den takt vändningen...
gurorna överlag.  kaske att den går med en synt på några toner på sticket men högre överlag :)

tony

--- Slut citat ---

DåligtGehör:
Det låter avslappnat oansträngt. Det är bara att följa med ut på en resa. Jag tycker ni gör den väldigt bra, varierat och dynamiskt - sen är det en annan sak att stilen aldrig legat särskilt nära mitt hjärta.

Det man skulle kunna önska är att rösten lät lite "större". Kanske är det närmre eller aningen högre det hanlar om?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion