Forum > Färdiga produktioner

Unifaun - Birth of a Biggie

<< < (3/7) > >>

equality:
Nad, jättekul att du hittat "hem"! Jag skall lyssna mer imorgon och kommentera. Efter en festlig gårdag har man igen det nu. Hörs!

karl:
Hellou Nad och Bon....har med spänning väntat på er nästa låt och nu är den här.......................... .............
vet inte var jag ska börja eller vad som är viktigt men det tenderar att bli viktigt när ni är närgångna med mina gamla själsfrender som jag umgåtts med så mycket genom åren....however vill placera denna liksom tidigare i en ganska bred tidsperiod från c:a -72 till -78....där vikten kanske ligger mest runt "And Then There Were Three" och en viss avsaknad av gitarrprylarna ( Hacketts) låter mer som Rutherford tagit över gurkan här och inget ont i det men det blev aldrig samma grej....höjdpunkterna tycker jag är när "Selling Englandsoundet" tränger sig på och man hör att ni har koll på läget....fascinerande hur Nad verkligen låter som Collins på den tiden  :wub:
Arpsynthen är också fin i introt men sequenser'n hör mer hemma i "walk through the fire" B) men wtf det är pettitesser...ni gör verkligen själ för namnet och jag kan lika bra redan nu beställa ett ex. av skivan och hoppas att något spår kommer dra åt Unquiet Slumbers For The Sleepershållet.... bra jobbat grabs  :wub:

Allt gott /  karl

ps. kanske återkommer för en djupare analys när jag lyssnat mer Ds.

Nad:
"Hey my baby don´t you know our love is true?"  :wub:

Hey KARL!

Verkligen kul med lite kontakt igen. Länge sen nu!

--- Citera ---höjdpunkterna tycker jag är när "Selling Englandsoundet" tränger sig på
--- Slut citat ---

VAR? :) Är det arpsynten eller helheten, jag vet inte var du menar!  :unsure:

Håller med att det låter mer Rutherford är Hackett här, förutom i 7/8 dels sticket
i det lugna partiet. Det bara blev så helt enkelt. Man kan och SKA inte styra en låt,
den får redan i tidigt skede ett eget liv liksom och det är bara att haka på och låta
den få bestämma vägen. Kusligt. Tack för Collinsreferensen, fattar inte själv hur jag gör,
det bara blir så liksom.

Så 1000 tack för Din ärliga feedback. Försökte lyssna på Din nya
men kunde inte hitta länken! Kan det vara åldern?  :D

Nad

MaxB:
I know what I like and I like what I know - Unifaun -

Så du är också här Nad, trevligt. Sist vi hördes, spred jag vetskapen om er musik, på VST-Forum.
Nu har jag blivit avstängd där, på grund av en viss civila olydnad. Jag som är en så hygglig kille...

Max Backström
http://www.myspace.com/mellotroner

jay thomas:
Tack Max för tipset! Tack Nad och Bonamici för den bästa musiken jag hört på mycket länge!  :)

Spelaren på er hemsida går ofta på jobbet och det kanske inte alltid blir så mycket gjort men jag njuter...  ;)

Å du, glöm "lägsta nivå".  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion