Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Genom dimman

<< < (6/7) > >>

max:
Bra låt, mycket stämningsfull.
Snygg sånginsats men som redan sagts, så kunde dubbningen vara något tightare i verserna.
Gitarren låter bra! Gillar gitarrmelodierna mot slutet, och soundet funkar bra mot pianoljudet.

Tokai:
Märkligt så 70-talsaktigt det är. Sättet att artikulera sången. Adolphson & Falk lite. Man tror inte att det är en liknelse, låter som the real thing. Imponerande. Men man frågar sig varför. Kärlek till som det lät då?
Det här lite otajta sångstämmor känns också lite retro. Har för mig att kunde vara så på en del svenska 70-tals produkter.

Alltså det är nåt visst med mellotronen. Den har en otroligt sorgsen, dramatisk ton. Man kan ju filtrera bort lite av det skarpa mellanregistret.

Tycker det här var kul :)

equality:
Fint och stämningsfullt om än avsaknad av något som bryter av den eviga pianoarpeggion. Låter som sagt 70-talsprogg med t o m bruset som från Dolby B kasettband. Refrängen med drag åt Nationalteaterns Kolla Kolla. Nostalgi och också en skön lyssning. 

BasTore:
Trevlig låt med mycket skön ljudbild och kanonfin mellotron-arr.
Gillar stämningsläget och hur låtenframförs.

Kritik då. Lite otajt o svajiga körer men det största problemet är att
understämman är för stark och den borde skäras lite i botten för att
det ska kännas som en understämma.

Mycket roligt att höra någon som använder sig så mycket av mellotroner.
Har själv M-Tron men använder nästan lika ofta gratispluggen Tapeworm.

Bra jobbat Max!

Rattlesnake:
Häftig låt! Det stör mig inte hur sången är dubbad och panorerad, det ger ju den här låten en egen prägel. Påminner lite om Elliott Smiths inspelningar, men inte stilen i övrigt.
Visst är det progg- och Nationalteaternkänsla, men ändå eget. Jag tycker det här är riktigt bra och har inga synpunkter på mixen. Sneglar lite på BasTores kommentar och kan nog hålla med lite om att skära bas på understämman.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion