Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Genom dimman

<< < (4/7) > >>

MaxB:
Tack alla för kommentarer. Dubblering av röst ska jag inte använda, det har många tipsat mig om. Jag lovar att inte göra det på kommande låtar. Mellotronljuden älskar jag men eftersom de kan låta lite Lo-Fi eller påträngande är det inte alla som gillar dem.

Att gitarrer och andra instrument inte är 100% synkade är inte perfekt men jag är på något vis nöjd med det ändå. Jag kan nog inte riktigt förklara varför jag inte gör om ända tills allt ligger perfekt... Tänkte jag ska göra det i nästa liv då jag ska ge ut musiken, då jag ska bli pop-stjärna.  :P

--- Citat från: aoly skrivet 05.02.2008, 07:32:52 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 03.02.2008, 10:24:26 ---Mellotronkörer och mellotronstråkar är mitt signum. Dom finns med här, tillsammans med en mellotron-cello. Åsså några akustiska gitarrer.
http://boom.shivas.se/music/genom_dimman.mp3

--- Slut citat ---

1. Är det äkta mellotron du spelar, eller någon vsti-variant? Isf, vilken?
2. Det är möjligt att du har glömt att resampla filen till 44,1 kHz innan du sparade som mp3. Jag har inte hört originalet men jag gillade den nedpitchade!

--- Slut citat ---
1. Det är inte en äkta mellotron utan jag använder soundfonter som jag gjort och som jag hittat på webben genom åren. De ljud man får från M-tron är troligen de bästa man kan få, har jag hört av andra. Jag gillar dock mina hemmasnickrade ljud.
2. Jag har inte glömt att resampla eftersom jag inte tidigare vetat att man ska göra det, för att det ska fungera med en Flash-spelare. Nu har jag lärt mig det - tack!

Dividend:
Brusig låt :) Men så har jag kanske hög volym... (skruvar ner)

Introt känns lite ennio morricone, a-moll eller e-moll ingår va?. Texten är väl inte riktigt min pryl just vid detta tillfälle, men gillar kompositionen. :)

Gothpop bättre än Kent!

1up:
Läckert!

Ros för sången och låtens känsla och stämning!

Lite ris för brus och stereosången som bubblar runt och stör lite.

Med lite eftertanke är det skönt att höra något som sticker ut lite på ett positivt sätt. Inte ofta man hör den här typen av musik. Inspirerande.  B)

Nad:
Mellotron? Då måste man ju lyssna. Har läst igenom lite av vad andra anser om
detta vemodigt vackra stycke och till viss del kan jag hålla med, t ex dubbleringen
av Din sång, det funkar inte för mig. Men Du har ställt låten i ett vackert möblerat rum
med svag punktbelysning. Mellotronens närvaro bidrar till svartvita ödesmättade
bilder i mitt huvud, en doft av tidigt 70-tal som ger mig en viss längtan tillbaka till v-jeansen,
afghanpälsen och smygrökandet.
Härligt. :)

Kolla bilden på mig från 1975. Hehe...

MaxB:
Nad, jag ser på bilden att du är lite äldre än jag!  :D :D :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion