Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Genom dimman

<< < (3/7) > >>

Åsa:
Melankolisk vacker låt.. jag är inte heller förtjust i verserna där du "är 2 st"  ;) Du förtjänar att sjunga "ensam" i versen, höj den gärna i volym också.. Jag är ju svag för körer och jag gillar kören på refrängen..
sen vet jag inte om det är bara jag, men ibland överartikulerar du tycker jag (mest i början tror jag), det blir lite högtravande.. själv tänker jag ständigt på att artikulera bättre  :D men det får inte bli för mkt av det goda  :) Jag har lite svårt att bestämma mig, det kanske rentav passar i den här låten också!  :)  :wacko:

Men en fin låt är det!

DåligtGehör:
Något av 70-talskänsla i låten. Stämningfull. Vackra celloinsatser.

Överdrivet med dubbleringar gör den onödigt otydlig.

Personligen är jag inte mycket för mellotron men det är det ju andra som är   :) Tycker att det mest låter kassa, trista stråkar och röster men det är väl retro antar jag.

aoly:
Då min lyssning just nu är undermålig så kommenterar jag bara själva låten.
Detta gillar jag! Mycket stämningsfullt och antalet instrument är precis lagom.
Några saker var lite för otighta, dubbelsången exempelvis. Jag gillar dock när
inte allting är 100% synkat, men hamnar det under 50% så måste man fixa :)

Bra jobbat!

aoly:

--- Citat från: MaxB skrivet 03.02.2008, 10:24:26 ---Mellotronkörer och mellotronstråkar är mitt signum. Dom finns med här, tillsammans med en mellotron-cello. Åsså några akustiska gitarrer.

Jag hör att Flash-spelaren pitchar ner låten en ton. Det kanske är OK? Jag har hört det förr och inte förstått varför det blir på på vissa låtar men nu kom jag på att det kanske är då man gör en mp3:a av en 48 kHz 16 bitars wave-fil som det händer? Nån som vet?

http://boom.shivas.se/music/genom_dimman.mp3

--- Slut citat ---

1. Är det äkta mellotron du spelar, eller någon vsti-variant? Isf, vilken?

2. Det är möjligt att du har glömt att resampla filen till 44,1 kHz innan du sparade som mp3. Jag har inte hört originalet men jag gillade den nedpitchade!

oBBa:
vemod på svenska!!
Tycker låten är bra och det mesta runt omkring den, det ända som stör mig lite är att gitarrerna är otajta på vissa ställen, borde vara en baggis att fixa till  ;).

GJ !

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion