Kontrollrummet

MaxB - Genom dimman

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
LÅTNAMN: Genom dimman
ARTIST/GRUPP: MaxB
GENRE:
LÅTLÄNGD: 3:46
KOMPOSITÖR: MaxB
PRODUCENT: MaxB
EV. MEDVERKANDE: MaxB
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Jag hittade en bekväm funktion på det Midi-piano jag köpte till barnen förra julen: Den spelar fingerspel som komp. Trycker jag på en eller två tangenter så spelar den pianokompet i dur eller moll på ett sånt där sätt som jag inte klarar av att göra själv, på ett piano.

Texten speglar min sinnesstämning som är påverkad av den mörka vintern.
Under den mörka årstiden kommer de mörka texterna.

Mellotronkörer och mellotronstråkar är mitt signum. Dom finns med här, tillsammans med en mellotron-cello. Åsså några akustiska gitarrer.

Jag hör att Flash-spelaren pitchar ner låten en ton. Det kanske är OK? Jag har hört det förr och inte förstått varför det blir på på vissa låtar men nu kom jag på att det kanske är då man gör en mp3:a av en 48 kHz 16 bitars wave-fil som det händer? Nån som vet?

http://boom.shivas.se/music/genom_dimman.mp3
« Senast ändrad: 03.02.2008, 14:40:09 by tsmalmbe »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Å, det påminner om något som jag inte kan sätta fingret på, någon 70-80tals grej. Får väl återkomma om jag kommer på det :)


till låten: första gitarrtonerna kändes som de va lite otajt, som om gitarrspelaren blev lite överraskad av att de va inspelningsdax ;) Sen låter det riktigt bra om gitarren!

Tycker det låter riktigt bra om resten, möjligen minus för pianot. kanske skulle strunta i att ha ett riktigt piano på vänsterhandskompet och lägga det spelet på något elpiano, klockspel eller nån blippig synth kanske, och lägga till enkelt ackordsspel, för nu låter det "midi" om det hela.

Annars tycker jag om stycket, snygg sång, framförallt på de riktigt höga tonerna.

stämningsfullt.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jättefin låt!
Vackert, stämningsfullt -  Lägg gärna upp texten
Bra ljud förutom det ljusa stråkpartiet i vers två och kören låter lite lite stel
Skull önska mindre dubblering, stereo av rösten - det blir lite för massivt
men verkligen jättebra
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Märkligt,den pitchas verkligen ner.... :(
Den låten gillar jag Max,lite brusig,sångmiken? Låter Hanson De Wolf på nått sätt.
Och Mellotronen,du kan det bättre än jag.....
lite otajt dubblering,men känslan i låten är sä härlig.
Snyggt akke ljud och spel. :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja pianot är ju midi-stelt, eftersom det kommer från ett Yamaha-keyboard med färdiga instrumentljud och komp, bl a det här pianokompet. Men jag hinner inte med att spela det där som jag vill ha med från pianot och jag gillar pianoljudet.

"Cykeln" du nämner kören, menar du den jag sjunger eller mellotornkören?
Dubbleringen av rösten har andra också sagt att jag klarar mig utan. På nyare låtar sjunger jag inte samma sak på båda sidorna utan försöker ha en huvudstämma och två eller fler på vissa partier bara.

Beskriv gärna vad du inte gillar med det ljusa stråkpartiet i vers två. Vet du att det här inte är stråkljud, som strävar efter att låta som riktiga stråkar? Det här är mellotonstråkar, som strävar efter att låta som - mellotronstråkar.

Här är texten

- Genom dimma
- Text och musik: Max Backström

Du ser igenom dimma,
ser konturen av ett hus.
Är det där - du vill vara?
Är det där ditt liv tar slut?

Du ser en mäktig byggnad,
högre än allt du sett förut.
Är det den - vi lever i?
Kan vi komma ut?

Refr
Dimma - över heden
# Regnet från igår
Minns en snörik vinter
Jag minns den som igår.

Mellanparti

Flera tusen år passerar
Vi blir äldre för varje dag
Kommer vi att hitta hem igen
Kommer vi hem till slut?

Jag går rakt - genom dimma
Ser konturer suddas ut
Inget spår efter den byggnad
som nu raserats - den är slut

Refr
Dimma - över heden
# Regnet från igår
Minns en solig sommar
Jag minns den som igår.
« Senast ändrad: 03.02.2008, 12:58:28 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det här är mellotonstråkar, som strävar efter att låta som - mellotronstråkar.


 :lol:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


jay thomas

  • Gäst
Oj, vad den var bra!  :)

Mäktigt sånginsats! Får vibbar av Ugglas Sommartid. Du är en sann Mellotronmäster!  :)


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Hej

Skön atmosfär i denna låten. Tycker det låga stråkpartiet är mkt snyggt, tycker nog helt enkelt inte om mellontron-cello när tonerna är för ljusa :).
Pianot slätar ut den lite, blir så jämnt annars känns mycket så levande dock är ljudet i sig är bra.
Allt som allt en fin låt det här  :rolleyes:

/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Blir berörd av denna låt känner stämningen o känner igen mig, går lixsom bortom ljudbilder o arr.

tackar för blir lite som en blandning av det svenska genom ett regntungt sinne som bryter igenom nått som många försöker gör ex lundell gessle fred åkerström..
mycket bra

tony
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou MaxB!

Lite melankolisk popballad, som inte känns riktigt färdig, kunde bättras med lite arr o mix justeringar.

+ pianoliret funkar fint
+ cellon fyller snyggt upp i intron
+ ackegurorna sitter, efter lite trevande intro
+ bra att du kunnat hålla bort trummorna, tycker om detta balladtyp arr.

- inte bra med dubbleringen av sången, låter otajt o tar för mycket utrymme i ljudbilden.
- stämmorna, mellotron, låter som från en gammal westernfilm
- stråkarna i mitten och mot slutet låter mono och ett bättre sound hittar du säkert åt dom, t.ex som cellon i intron.

Snyggt jobbat här, snygg låtidé :)
Lite mer jobb kunde lyfta denna låt ordentligt!



h.   johan


---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Melankolisk vacker låt.. jag är inte heller förtjust i verserna där du "är 2 st"  ;) Du förtjänar att sjunga "ensam" i versen, höj den gärna i volym också.. Jag är ju svag för körer och jag gillar kören på refrängen..
sen vet jag inte om det är bara jag, men ibland överartikulerar du tycker jag (mest i början tror jag), det blir lite högtravande.. själv tänker jag ständigt på att artikulera bättre  :D men det får inte bli för mkt av det goda  :) Jag har lite svårt att bestämma mig, det kanske rentav passar i den här låten också!  :)  :wacko:

Men en fin låt är det!
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


DåligtGehör

  • Gäst
Något av 70-talskänsla i låten. Stämningfull. Vackra celloinsatser.

Överdrivet med dubbleringar gör den onödigt otydlig.

Personligen är jag inte mycket för mellotron men det är det ju andra som är   :) Tycker att det mest låter kassa, trista stråkar och röster men det är väl retro antar jag.


Utloggad aoly

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
  • King without a crown
    • Visa profil
    • Clear As Day
Då min lyssning just nu är undermålig så kommenterar jag bara själva låten.
Detta gillar jag! Mycket stämningsfullt och antalet instrument är precis lagom.
Några saker var lite för otighta, dubbelsången exempelvis. Jag gillar dock när
inte allting är 100% synkat, men hamnar det under 50% så måste man fixa :)

Bra jobbat!
Driver eget som webbdesigner men har inte ens hunnit göra firmans egna hemsida än. Ska inte klaga :D


Utloggad aoly

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
  • King without a crown
    • Visa profil
    • Clear As Day
Mellotronkörer och mellotronstråkar är mitt signum. Dom finns med här, tillsammans med en mellotron-cello. Åsså några akustiska gitarrer.

Jag hör att Flash-spelaren pitchar ner låten en ton. Det kanske är OK? Jag har hört det förr och inte förstått varför det blir på på vissa låtar men nu kom jag på att det kanske är då man gör en mp3:a av en 48 kHz 16 bitars wave-fil som det händer? Nån som vet?

http://boom.shivas.se/music/genom_dimman.mp3

1. Är det äkta mellotron du spelar, eller någon vsti-variant? Isf, vilken?

2. Det är möjligt att du har glömt att resampla filen till 44,1 kHz innan du sparade som mp3. Jag har inte hört originalet men jag gillade den nedpitchade!
Driver eget som webbdesigner men har inte ens hunnit göra firmans egna hemsida än. Ska inte klaga :D


Utloggad oBBa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
vemod på svenska!!
Tycker låten är bra och det mesta runt omkring den, det ända som stör mig lite är att gitarrerna är otajta på vissa ställen, borde vara en baggis att fixa till  ;).

GJ !


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack alla för kommentarer. Dubblering av röst ska jag inte använda, det har många tipsat mig om. Jag lovar att inte göra det på kommande låtar. Mellotronljuden älskar jag men eftersom de kan låta lite Lo-Fi eller påträngande är det inte alla som gillar dem.

Att gitarrer och andra instrument inte är 100% synkade är inte perfekt men jag är på något vis nöjd med det ändå. Jag kan nog inte riktigt förklara varför jag inte gör om ända tills allt ligger perfekt... Tänkte jag ska göra det i nästa liv då jag ska ge ut musiken, då jag ska bli pop-stjärna.  :P

Mellotronkörer och mellotronstråkar är mitt signum. Dom finns med här, tillsammans med en mellotron-cello. Åsså några akustiska gitarrer.
http://boom.shivas.se/music/genom_dimman.mp3

1. Är det äkta mellotron du spelar, eller någon vsti-variant? Isf, vilken?
2. Det är möjligt att du har glömt att resampla filen till 44,1 kHz innan du sparade som mp3. Jag har inte hört originalet men jag gillade den nedpitchade!
1. Det är inte en äkta mellotron utan jag använder soundfonter som jag gjort och som jag hittat på webben genom åren. De ljud man får från M-tron är troligen de bästa man kan få, har jag hört av andra. Jag gillar dock mina hemmasnickrade ljud.
2. Jag har inte glömt att resampla eftersom jag inte tidigare vetat att man ska göra det, för att det ska fungera med en Flash-spelare. Nu har jag lärt mig det - tack!
« Senast ändrad: 05.02.2008, 10:20:30 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Brusig låt :) Men så har jag kanske hög volym... (skruvar ner)

Introt känns lite ennio morricone, a-moll eller e-moll ingår va?. Texten är väl inte riktigt min pryl just vid detta tillfälle, men gillar kompositionen. :)

Gothpop bättre än Kent!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Läckert!

Ros för sången och låtens känsla och stämning!

Lite ris för brus och stereosången som bubblar runt och stör lite.

Med lite eftertanke är det skönt att höra något som sticker ut lite på ett positivt sätt. Inte ofta man hör den här typen av musik. Inspirerande.  B)


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Mellotron? Då måste man ju lyssna. Har läst igenom lite av vad andra anser om
detta vemodigt vackra stycke och till viss del kan jag hålla med, t ex dubbleringen
av Din sång, det funkar inte för mig. Men Du har ställt låten i ett vackert möblerat rum
med svag punktbelysning. Mellotronens närvaro bidrar till svartvita ödesmättade
bilder i mitt huvud, en doft av tidigt 70-tal som ger mig en viss längtan tillbaka till v-jeansen,
afghanpälsen och smygrökandet.
Härligt. :)


Kolla bilden på mig från 1975. Hehe...

Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nad, jag ser på bilden att du är lite äldre än jag!  :D :D :D
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
lyssnade på ett halv tonsteg upp versionen där din röst funkar bättre..låter skumt i den nerpitchade...however...svens k 70-tals harmonitradition som inte bjuder på några överraskningar alá Ted Ström, Nationalteatern,ödesmättat men funkar ändå tack vare att man var med då också...hade som sagt en mellotron M400 och bytte t.o.m. band i den från cello,engelska horn och chamber flute till choir,strings, chamberflute tror jag det var och fick då en insikt i den firnurliga konstruktionen...bandet kom från England och var markerat där man skulle "klippa" men det funkade det också...however igen du har en schysst ljudbild om du vill befinna dig där du gör alltid skönt att lyssna på bekanta ljud.... / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
...svensk 70-tals harmonitradition som inte bjuder på några överraskningar alá Ted Ström, Nationalteatern,ödesmättat men funkar ändå - tack vare att man var med då också...hade som sagt en mellotron M400 och bytte t.o.m. band i den från cello,engelska horn och chamber flute till choir,strings, chamberflute tror jag det var och fick då en insikt i den firnurliga konstruktionen...bandet kom från England och var markerat där man skulle "klippa" men det funkade det också...
Det är trevligt att det finns folk som känner till dessa finurliga instrument, som till och med kan berätta att de ägt en på riktigt. Jag är tacksam att jag inte behöver hantera en riktig mellotron, med tanke på service och underhåll, men å andra sidan, de som en gång spelat på en riktig kan berätta om känslan av vibrationerna från motorn och capstanaxeln då de trycker ner en tangent eller kanske flera tangenter och då måste korrigera tonhöjden med vänsterhanden på pitchen. De får något lyriskt i blicken.
...however igen du har en schysst ljudbild om du vill befinna dig där du gör alltid skönt att lyssna på bekanta ljud.... / karl
Ja, jag har fastnat i den där ljudbilden, kan man säga. Kan aldrig glömma... B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Mellotron? Då måste man ju lyssna. Har läst igenom lite av vad andra anser om
detta vemodigt vackra stycke och till viss del kan jag hålla med, t ex dubbleringen
av Din sång, det funkar inte för mig. Men Du har ställt låten i ett vackert möblerat rum
med svag punktbelysning. Mellotronens närvaro bidrar till svartvita ödesmättade
bilder i mitt huvud, en doft av tidigt 70-tal som ger mig en viss längtan tillbaka till v-jeansen,
afghanpälsen och smygrökandet.
Härligt. :)


Kolla bilden på mig från 1975. Hehe...


V-Jeans Mellotron,,Afganpäls,Zyndapp KS50,Rickenbacker,Rökrutor på skolgården,Deep Purple på Scandinavium..... 1975 fick jag min första Rickenbacker av farsan,en beggad 4001:a.......Oboy,det var tider det 16-år gammal....
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Mycket snygg låt!
Jäkligt nice gitarrljud där i början...kanske lite otajt lirat i början men å andra sidan ganska levande.
Snygga harmonier, bra text...gillar stämmorna på refrängen.
Härlig blandning mellan akustiska instrument och andra lite mer spaciga ljud. :)
Fint hantverk!
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Länkar till ett smakprov på hur "the real thing" kunde låta......mellotron M400....och i ljudbilden hör ni också Moog Taurus BassPedals ett måste för ett symfonirockband  på den tiden   :wub: B)
/  karl

...svensk 70-tals harmonitradition som inte bjuder på några överraskningar alá Ted Ström, Nationalteatern,ödesmättat men funkar ändå - tack vare att man var med då också...hade som sagt en mellotron M400 och bytte t.o.m. band i den från cello,engelska horn och chamber flute till choir,strings, chamberflute tror jag det var och fick då en insikt i den firnurliga konstruktionen...bandet kom från England och var markerat där man skulle "klippa" men det funkade det också...
Det är trevligt att det finns folk som känner till dessa finurliga instrument, som till och med kan berätta att de ägt en på riktigt. Jag är tacksam att jag inte behöver hantera en riktig mellotron, med tanke på service och underhåll, men å andra sidan, de som en gång spelat på en riktig kan berätta om känslan av vibrationerna från motorn och capstanaxeln då de trycker ner en tangent eller kanske flera tangenter och då måste korrigera tonhöjden med vänsterhanden på pitchen. De får något lyriskt i blicken.
...however igen du har en schysst ljudbild om du vill befinna dig där du gör alltid skönt att lyssna på bekanta ljud.... / karl
Ja, jag har fastnat i den där ljudbilden, kan man säga. Kan aldrig glömma... B)
« Senast ändrad: 11.02.2008, 18:00:30 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Bra låt, mycket stämningsfull.
Snygg sånginsats men som redan sagts, så kunde dubbningen vara något tightare i verserna.
Gitarren låter bra! Gillar gitarrmelodierna mot slutet, och soundet funkar bra mot pianoljudet.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Märkligt så 70-talsaktigt det är. Sättet att artikulera sången. Adolphson & Falk lite. Man tror inte att det är en liknelse, låter som the real thing. Imponerande. Men man frågar sig varför. Kärlek till som det lät då?
Det här lite otajta sångstämmor känns också lite retro. Har för mig att kunde vara så på en del svenska 70-tals produkter.

Alltså det är nåt visst med mellotronen. Den har en otroligt sorgsen, dramatisk ton. Man kan ju filtrera bort lite av det skarpa mellanregistret.

Tycker det här var kul :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fint och stämningsfullt om än avsaknad av något som bryter av den eviga pianoarpeggion. Låter som sagt 70-talsprogg med t o m bruset som från Dolby B kasettband. Refrängen med drag åt Nationalteaterns Kolla Kolla. Nostalgi och också en skön lyssning. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad BasTore

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
Trevlig låt med mycket skön ljudbild och kanonfin mellotron-arr.
Gillar stämningsläget och hur låtenframförs.

Kritik då. Lite otajt o svajiga körer men det största problemet är att
understämman är för stark och den borde skäras lite i botten för att
det ska kännas som en understämma.

Mycket roligt att höra någon som använder sig så mycket av mellotroner.
Har själv M-Tron men använder nästan lika ofta gratispluggen Tapeworm.

Bra jobbat Max!


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Häftig låt! Det stör mig inte hur sången är dubbad och panorerad, det ger ju den här låten en egen prägel. Påminner lite om Elliott Smiths inspelningar, men inte stilen i övrigt.
Visst är det progg- och Nationalteaternkänsla, men ändå eget. Jag tycker det här är riktigt bra och har inga synpunkter på mixen. Sneglar lite på BasTores kommentar och kan nog hålla med lite om att skära bas på understämman.

DON'T PANIC


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack för tips. Jag ska kolla körstämmorna och se vad jag kan göra där.

Karl är det du/ni som ger sig till känna under länken mellotron, med de maffiga mellotronkörerna? http://www.karlmusic.se/mellotron.mp3
« Senast ändrad: 13.02.2008, 21:30:58 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Yes....a long time ago  :wub: / karl
Tack för tips. Jag ska kolla körstämmorna och se vad jag kan göra där.

Karl är det du/ni som ger sig till känna under länken mellotron, med de maffiga mellotornkörerna? http://www.karlmusic.se/mellotron.mp3
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Yes....a long time ago  :wub: / karl
Tack för tips. Jag ska kolla körstämmorna och se vad jag kan göra där.

Karl är det du/ni som ger sig till känna under länken mellotron, med de maffiga mellotronkörerna? http://www.karlmusic.se/mellotron.mp3
Härligt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google