Forum > Demolåtar

1up-Opus 1up Ver2 - 6:e februari! (3:48 lång)

<< < (4/6) > >>

1up:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 03.02.2008, 20:51:02 ---Första 42 sek är intressant musik. Sedan går det vidare med ett parti helt ok saker. Lite folkmusikintryck, JJ, inte nyskapande men funkar bra. Vid 1:07 börjar det dock balla ur och bli tråkigt. Synd med en så svag avslutning på något som började så starkt.

--- Slut citat ---

Tack för lyssning!

Intressant analys iom att ett flertal olika stilar passerar revy i stycket. Visst går det från "modernt" och "avancerat" till mer bekanta klanger. Stycket är planerat att fortsätta i samma anda med nya byten av stilar. Jag vill lägga till ett stycke härnäst med barbershopklanger. Kanske kommer mer avancerade klanger tillbaka.

Att det lät folkmusik var otippat! Klassiskt, lätt jazzinfluens och kyrkomusik hör jag med mina öron.

1up:

--- Citat från: mahan skrivet 03.02.2008, 20:46:59 ---Jeps ettupp!
Slog igång spelaren och trodde den hade fått nåt fel, totalsnedvridningsfalskhetssy ndråååm!  :o

--- Slut citat ---

haha! Skönt. :)

--- Citat från: mahan skrivet 03.02.2008, 20:46:59 ---Men följande takter visade att allt nog står rätt till. Vet int hur detta är ihopspikat men förutom de allra första stegen så låter detta verkligt snyggt. Och kort o koncist, lyssnar igen o igen.

--- Slut citat ---

Trevligt på min ära! :) Är så hemmablind vid det här laget så att det låter dissonant i början hör jag inte längre. Jag väljer att ha det som det är på den punkten just nu iaf. Lätt att ändra och förstöra mer än man fixar.

--- Citat från: mahan skrivet 03.02.2008, 20:46:59 ---
Sen om nån, Per eller du orkade köra lite mera musjobb, dvs velositeten på noterna, så skulle detta vara nära nåt stort! Nu blir det lite maskin när allt lixåxm spelas med nästan samma ansats!

Imponerad! Du orkar testa på nya greijer, SNYGGT! :)
h.   johan

--- Slut citat ---

Jo precis. Det finns mycket klangskillnad på pianot om man ändrade velocityn till sin fördel. Jag skulle nog sabba låten då är jag rädd. Lägger gärna ut det på entreprenad. :)

Tackar!

Rent allmänt, varför är stycket intressant?

mahan:

--- Citat från: 1up skrivet 03.02.2008, 21:10:50 ---[

--- Slut citat ---

Just tacki vare din skicklighet att hålla intresset uppe, händer hela tiden nåt, nya genren står på rad bakom knuten och detta kunde väl fortsätta nån minut till!
Så enkelt är det... :D

1up:

--- Citat från: mahan skrivet 03.02.2008, 21:14:52 ---
--- Citat från: 1up skrivet 03.02.2008, 21:10:50 ---[

--- Slut citat ---

Just tacki vare din skicklighet att hålla intresset uppe, händer hela tiden nåt, nya genren står på rad bakom knuten och detta kunde väl fortsätta nån minut till!
Så enkelt är det... :D

--- Slut citat ---

Oki, trevligt! Jo det är verkligen tvärtom mot jammsessionen den här. Vet inte själv hur jag fick till det, så brukar det vara när det blir bra. Man bara undrar i efterhand vad det var som hände... :)

SYNTH:
Intressant att lyssna på inte alls så tokigt heller! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion