Forum > Demolåtar
1up-Opus 1up Ver2 - 6:e februari! (3:48 lång)
1up:
www.aurells.com/div/1up-Opus%201up%20V2.mp3
V2: Ett nytt kul stycke tillagt. Använder nu sustainpedal och mer variation på tonernas styrka (velocity) för del 2. Dags att armera
V2-rakterna?!
Klassiskt piano, nedplitade noter i Cubases editor a'la Dividend.
Steinbergs The Grand står för ljudet.
Reverb bjuder Waves IR-1 på.
Funkar multibandskompressionen? Stycket, ska det brännas på bål?
Emulator:
jo.....det låter finfint. fattade aldrig...hade du eller divi skrivit?
tycler stycket funkar bra. inget man lyssnar på varje dag, men helt klart intressant :)
1up:
--- Citat från: Emulator skrivet 03.02.2008, 00:31:14 ---jo.....det låter finfint. fattade aldrig...hade du eller divi skrivit?
tycler stycket funkar bra. inget man lyssnar på varje dag, men helt klart intressant :)
--- Slut citat ---
aha, kanske var lite otydlig. Det är alltså jag 1up som skrivit stycket. Det är editerat i Cubase med musen vilket är Dividends vanligaste förfarande. Jag brukar oftast spela in med keyboarden annars. :)
Tack för lyssning! Kan nog krävas några genomlyssningar för att komma på rätt fot med alla galna vändningar i stycket. haha
Emulator:
ok då fattar jag :)
faktiskt tyckte jag att vändningarna satt rätt natrligt -om än egensinnigt, första lyssningen!
1up:
--- Citat från: Emulator skrivet 03.02.2008, 00:52:31 ---ok då fattar jag :)
faktiskt tyckte jag att vändningarna satt rätt natrligt -om än egensinnigt, första lyssningen!
--- Slut citat ---
Utan ens den minsta tillvänjning? :-o Måste vara reverbet förtjänst i så fall. :P ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida