Forum > Demolåtar

För många/för .... nu hela låten

<< < (2/8) > >>

PerW:
Vet inte om jag tycker det är "blue notes", att göra som du gör är väl bara att bända lite upp till tonen.
Låter helt ok.
Sen att påstå att minusfemman(s.k. bluesskala) i en mollpenta gör en blues, tja... :blink:
Inget personligt menat Emulator.

lonewind:

--- Citat från: PerW skrivet 14.03.2007, 22:15:55 ---Vet inte om jag tycker det är "blue notes", att göra som du gör är väl bara att bända lite upp till tonen.
Låter helt ok.
Sen att påstå att minusfemman(s.k. bluesskala) gör en blues, tja... :blink:

--- Slut citat ---

Det kanske var dumt att kalla dem blue notes men jag visste inte vad jag skulle säga. Det verkar som vad jag menade gick fram i vilket fall.

Skönt att det låter ok iaf...

egghuvud:
Tja jag tycker att du balanserar på en gräns där det låter bra, men nästan lite för mycket för..animerat om du förstår vad jag menar- är det verkligen så du låter eller försöker du få det att låta så (nu svammlar jag bara) men jag har svårt att förklara min poäng. Du sjunger onekligen skitbra, men håll dig på rätt sida av prettogränsen  :)

lonewind:

--- Citat från: egghuvud skrivet 14.03.2007, 22:20:10 ---Tja jag tycker att du balanserar på en gräns där det låter bra, men nästan lite för mycket för..animerat om du förstår vad jag menar- är det verkligen så du låter eller försöker du få det att låta så (nu svammlar jag bara) men jag har svårt att förklara min poäng. Du sjunger onekligen skitbra, men håll dig på rätt sida av prettogränsen  :)

--- Slut citat ---

Det är nog precis så jag menar... Jag lever lite farligt här och går jag över gränsen blir det bara skräp men håller jag mig på rätt sida blir det fin fint. Är man sen helt själv när man lägger sången och inte har någon att bolla idéerna med så har man ju en otrolig tur att ett sånt här forum finns där man kan rådfråga. Jag är väldigt bra på att trolla bort mig själv i bra eller dåligt djungeln.

Emulator:

--- Citat från: PerW skrivet 14.03.2007, 22:15:55 ---Vet inte om jag tycker det är "blue notes", att göra som du gör är väl bara att bända lite upp till tonen.
Låter helt ok.
Sen att påstå att minusfemman(s.k. bluesskala) i en mollpenta gör en blues, tja... :blink:
Inget personligt menat Emulator.

--- Slut citat ---

tar det inte personligt:) Fick det bara förklarat för mig av någon som tyckte att ett pianosolo jag gjort va skittrist och bara innehåll pentatiniska toner....inga blue nots. Då fick jag det förklarat på detta sätt :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion