Kontrollrummet

För många/för .... nu hela låten

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lonewind

Du är sjukt snabb, du måste vara permament boende här på kontrollrummet.... :-D

Ska försöka vara lite grundlig nu då det var många delar i ditt svar


lyssnar...
bra vibrato nu. kalas.  lyssnar oxo i vettiga lurar vilket känns trevligt :D


Vettiga lurar is the shit!


Falsettkörer is the shit! snyggt sitter dom. kanske kan dra ut lite längre på tonerna på falsetten?


Jag håller fortfarande på att provar mig fram med falsettkörerna. Men jag tycker också de var rätt läckra. Tror jag ska dubbla dem några gånger så att de blir lite större.


i slutet "father father" jäklar så dragig röst....


Jafan, jag fick igång lite riv där... det var en bra sångdag helt enkelt.


sammanfattnignsvis gillar jag detta mycket. Har sagt de synopunkter tidigare jag haft med -1 till 2 tonsteg, men det är ju smaksak.

Funkar skitbra detta..det känns om du bryter lite ny mark med din sång för varje tagning?


Härligt... jag tror jag nämnde det tidigare någonstans. Den här låten är ju ganska långt från sån musik jag brukar. Atmosfären är inbjuder till lekfullhet och då kan man ju lattja lite. Det är jäkligt kul för man lär ju sig en del på vägen


PS nät glitchit ljud av guran vid 11 sekunder.


Gör inget, jag kommer nog inte behålla den guran. Brukar alltid låta gitarristen i gruppen lägga gitarren då han är flera kilo tajtare än mig...
« Senast ändrad: 19.03.2007, 01:50:49 by lonewind »


Utloggad lonewind

Tycker nog att sången ligger lite starkt... :)

Ska du göra låten med fullkomp sen, eller ska den vara avskalad? Skulle va roligt att höra såfall...

Såg din fråga nu... hade bara sett det oediterade svaret tidigare...

Kul att du frågar...

Jag har väl tänkt att den ska vara avskalad.

Det som jag vet ska på nu är percussion, körer, bas (eller kanske inte, jag vet inte än) och något läckert spelinstrument i slutet... kanske ett dragspel... men funderar också på att be en kompis spela ett akustiskt solo....

Ja, den är ju under uppbyggnad... det är bara att komma med tips om du har...