Forum > Demolåtar

För många/för .... nu hela låten

<< < (5/8) > >>

Pazo:
Du kan ju skicka till mig som också bor här i uppsala så kan jag mixa sången med musiken lite :rolleyes:

lonewind:

--- Citat från: Pazo skrivet 17.03.2007, 04:46:17 ---Du kan ju skicka till mig som också bor här i uppsala så kan jag mixa sången med musiken lite :rolleyes:

--- Slut citat ---

Javisst, det kan jag ju göra. Jag tycker ju själv att sång/musik låter bra, var bara osäker på intoneringen men tror du att du kan göra det bättre så är det ju strålande. Kan ju vänta tills jag lagt all sång först...

lonewind:
Boink för ny fil med fler vers osv...

Emulator:
Funkar kalasbra. tycker att du mer o mer eperimenterar med någonslags "tomgångsefterklang" (jag ÄR skitdålig på sångnomenklatur jag VET ;)  ) alltså går ner lite intensitet på rösten i utklingningen, samtidigt som det ibland åker på ett väldigt bra vibrato!
exempel på detta är: can i steal a moment of you time...    <...I och time e jättebra.

Skitbra!

Nersidan som jag skrivit vid minst ett tillfälle är att det låter lite ansträngt på nån ton högst upp. blir det för mycket så blir det inte bra totalt, låter som visa hprdrocksband som tävlade vems sångar som kunde ta högsta tonen.

Du är inte alls i närheten av något som låter illa, men lite ansträngt blir det.
jag vet att du gärna vill sjunga ljust, och mycket av din dynamik och kraft i rösten finns högt upp, men testa ialllafall!

ta pitchshift i programmer och pitcha ner gitarrerna 1 eller 2 tonsteg. sjung sen (ok. det går lite långsammare utan timecomression med spelar ingen roll....)

Kolla hur det blir lixom? Säker på att någon halvton under det högsta låter det BARA bra och inte ansträngt alls!

lonewind:

--- Citat från: Emulator skrivet 18.03.2007, 03:04:41 ---Funkar kalasbra. tycker att du mer o mer eperimenterar med någonslags "tomgångsefterklang" (jag ÄR skitdålig på sångnomenklatur jag VET ;)  ) alltså går ner lite intensitet på rösten i utklingningen, samtidigt som det ibland åker på ett väldigt bra vibrato!
exempel på detta är: can i steal a moment of you time...    <...I och time e jättebra.

Skitbra!

Nersidan som jag skrivit vid minst ett tillfälle är att det låter lite ansträngt på nån ton högst upp. blir det för mycket så blir det inte bra totalt, låter som visa hprdrocksband som tävlade vems sångar som kunde ta högsta tonen.

Du är inte alls i närheten av något som låter illa, men lite ansträngt blir det.
jag vet att du gärna vill sjunga ljust, och mycket av din dynamik och kraft i rösten finns högt upp, men testa ialllafall!

ta pitchshift i programmer och pitcha ner gitarrerna 1 eller 2 tonsteg. sjung sen (ok. det går lite långsammare utan timecomression med spelar ingen roll....)

Kolla hur det blir lixom? Säker på att någon halvton under det högsta låter det BARA bra och inte ansträngt alls!

--- Slut citat ---

Först av allt. Tack för väldigt konstruktiv och bra feedback.

För det andra: SÅNGNUMENKLATUR??? är det klingon eller?

Första gången jag lyssnade på andra versen idag tänkte jag att det bara var att slänga och göra om, men den kanske är lite bra ändå.

Att pitcha gitarr spåret ger mig ett spår jag ändå inte kan använda sen... Och det betyder även att jag måste sjunga om all sång. Då är det väldigt mycket mer tidseffektivt om det är bara för att prova att transponera och spela direkt på gitarren.

Nu är det så att jag trivs i den här tonarten och vissa delar av min sång är jag mer säker och trygg i än andra. Jag uppskattar väldigt tipsen. Men ibland måste man komma ihåg vad som är jag annars tappar man bort sig själv.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion