Forum > Demolåtar
För många/för .... nu hela låten
lonewind:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 15.03.2007, 14:57:01 ---
--- Citat från: lonewind skrivet 15.03.2007, 14:46:19 ---Sant, är mycket väl medveten om att det är bäst att ha någon annan som sköter spakarna men om man inte har någon att tillgå så får man ratta själv.
--- Slut citat ---
Det var inte riktigt så jag menade. Jag tänkte mig att det skulle vara bra att få ett "referensspår" på sången mixad av någon annan, för att få en annan vinkling på det hela, som du sen skulle kunna gå tillbaka till för att jämföra med i framtiden när du själv sitter och mixar.
Att seriöst föreslå att du borde flytta in i en studio, eller anställa en mixare hem (kanske han kunde dammsuga också), var nog inte min mening. :) :)
--- Slut citat ---
Haha, ok. Då förstår jag bättre. Det var ju inte alls en sån tokig idé.
hawk:
mycket bra sånginsats här tycker jag,och glidningarna som du pratar om är väldigt bra avvägda
i mina öron så tummen upp för detta
lonewind:
--- Citat från: hawk skrivet 15.03.2007, 21:36:58 ---mycket bra sånginsats här tycker jag,och glidningarna som du pratar om är väldigt bra avvägda
i mina öron så tummen upp för detta
--- Slut citat ---
ah, guld. Tusen tack för det
Yllet:
Absolut inte för mycket blåa toner. Hade nästan önskat fler. :blink:
Tycker dock du låter onödigt ansträngd när du sjunger, jag skulle vilja ha en mycket mer avlappnad sång. Testa och sänk låten några steg och se vad som händer. Vet att det är lockade att sträva efter att sjunga högt, men det är inte alltid det bästa...
Tror säkert detta kan bli bra, catchy är det i alla fall.
lonewind:
--- Citat från: Yllet skrivet 17.03.2007, 02:53:31 ---Absolut inte för mycket blåa toner. Hade nästan önskat fler. :blink:
Tycker dock du låter onödigt ansträngd när du sjunger, jag skulle vilja ha en mycket mer avlappnad sång. Testa och sänk låten några steg och se vad som händer. Vet att det är lockade att sträva efter att sjunga högt, men det är inte alltid det bästa...
Tror säkert detta kan bli bra, catchy är det i alla fall.
--- Slut citat ---
Ok... härligt!
Angående tonarten så har du nog en poäng. Du är inte den första som påpekat att jag borde prova att sänka den. Jag själv är dock av den uppfattningen att mycket av energin försvinner om man sänker. Och försvinner energin så försvinner min känsla, det funkar nog omvänt också. Jag är sällan motrsträvig och låter ofta andras tips leda mig men i det här fallet står jag fast. Jag tycker om att sjunga högt och gärna så högt att det nästan gör ont och gärna att det hörs....
Jaja, det är nog en smaksak...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida